Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trådlöst Apple tangentbord tappar kontakten


Filburt
 Share

Rekommendera Poster

Till och från så har mitt trådlösa Apple tangentbord börjat tappa kontakten. Har bytt batterier och har hållit inne on/off knappen till höger tills den gröna lampan slocknar men det hjälper inte. I systeminställningar/tangentbord står det att inget tangentbord hittas och efter en stund fungerar det. Dock bara en kort tid. Tangentbordet har varit med minst 4-5 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2 timmar sedan, Filburt säger:

Till och från så har mitt trådlösa Apple tangentbord börjat tappa kontakten. Har bytt batterier och har hållit inne on/off knappen till höger tills den gröna lampan slocknar men det hjälper inte. I systeminställningar/tangentbord står det att inget tangentbord hittas och efter en stund fungerar det. Dock bara en kort tid. Tangentbordet har varit med minst 4-5 år.

Har du parat tangentbordet till någon annan enhet än datorn?

 

Jag använde mitt tangentbord till min iPad vid ett tillfälle, efter det ville det alltid koppla till paddan. 
Jag minns inte hur jag löste problemet men troligen genom att göra tangentbordet strömlöst ett tag.

 

Redigerad av boevil
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte parat det till någon annan enhet och det har fungerat bra ända tills nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då vet jag inte..

Vilken dator använder du… din Mac Pro?

 

Du kan kolla om din iPhone eller iPad ”ser”’ tangentbordet- utan att para ihop dom. På så sätt kan du (kanske) förstå om det är tangentbord eller datorn som felar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hända där är något fel på tangentbordet men för mig hjälpte det faktiskt med något så enkelt som att stänga av tangentbordet med strömbrytaren på baksidan för att sedan aktivera den igen.

 

IMG_8724.jpeg.beefe4bfd197e5277cdc129d5183e564.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag i Systeminställningar går in på Tangentbord och Ställ in Bluetooth så står det att den hittar inget tangentbord. Trots det fungerar tangentbordet en stund och sedan lägger det av. Har fungerat bra tidigare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har konstaterat att det var fel på tangentbordet och med det nya så fungerar allt som det skall

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...