Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Direkt usel hantering av kakor


mikaellq
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, cokeman säger:

Vill bara tillägga att begränsat rutan längst ner försvinner bara med AdGuard app och inte med AdGuard i NextDNS!

Men jag kör båda men bara Steven Black, OISD,  NextDNS blocklist och Notracking i NextDNS installations fil till iOS. Sen andra appar som StopTheMadness och Super Agent for Safari.😁

Jag experimenterar hela tiden med olika filter och ser vilka som hjälper till och vilka som bara blockerar sådant som redan blockerats av andra dvs inte behövs. Hjälper inte med den usla implementationen av kakor här men gör surfandet i stort blixtrande snabbt. Bara en bråkdel av mobildata går åt dessutom. :ThumbsUp:

 

Blocklistor
Blockera annonser och trackers med de mest populära blocklistorna som är tillgängliga — alla uppdaterade i realtid.
NextDNS Blocklist för annonser och trackers
En omfattande blocklista för att blockera annonser och trackers i alla länder. Detta är den rekommenderade listan att starta med.
98 869 poster  Uppdaterad för en dag sedan
oisd
Internet's #1 domain blocklist. Blocks Ads, Mobile Ads, Phishing, Malvertising, Malware, Tracking, Telemetry, CryptoJacking, Analytics, Spyware, Ransomware, Exploit, Fraud, Abuse, Scam, Spam, Hijack, Misleading Marketing.
oisd.nl
292 021 poster  Uppdaterad för 14 timmar sedan
Lightswitch05 - Ads & Tracking
A programmatically expanded list of hosts used for advertisements and tracking. This is my primary list and I recommend using it.
407 720 poster  Uppdaterad för 12 timmar sedan
Energized Ultimate
Strictly blocks advertisements, malwares, spams, statistics & trackers on both web browsing and applications. Flagship Protection Pack from Energized Protection.
404 335 poster  Uppdaterad för 3 timmar sedan
 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som lyckats registrera sig på IDGs sidor?  Det är som om det är en mur omöjlig att ta sig över. 
 

Jag provade med Googles browser och allt vad reklamblockering heter avstängt. Inte ens det hjälper. OMÖJLIGT att registrera sig och att logga in. 
 

Hur fan gör de sina affärer här? Bara med PC-användare med Windows Explorer? :superirriterad:

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Någon som lyckats registrera sig på IDGs sidor?  Det är som om det är en mur omöjlig att ta sig över. 
 

Jag provade med Googles browser och allt vad reklamblockering heter avstängt. Inte ens det hjälper. OMÖJLIGT att registrera sig och att logga in. 
 

Hur fan gör de sina affärer här? Bara med PC-användare med Windows Explorer? :superirriterad:

Det är helt klart att övergången från tidningen till webben 

inte fungerar… dags att vi får tillbaka tidningen 

så vi kan läsa artiklarna 

 

FA4DD4A8-1020-476E-A304-33555F788973.jpeg

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, mikaellq säger:

Någon som lyckats registrera sig på IDGs sidor?  Det är som om det är en mur omöjlig att ta sig över. 
 

Jag provade med Googles browser och allt vad reklamblockering heter avstängt. Inte ens det hjälper. OMÖJLIGT att registrera sig och att logga in. 
 

Hur fan gör de sina affärer här? Bara med PC-användare med Windows Explorer? :superirriterad:

Har du testat att byta till en mer avslappnad DNS-server?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Har du testat att byta till en mer avslappnad DNS-server?

Ja, genom att stänga av NextDNS. Har inget mer numera som blockerar. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se och lär! Cnet presenterar tekniknyheter på ett inbjudande professionellt sätt som också inger förtroende, de vet vad de talar om. Talad version för synskadade finns och en video från det kommande live-eventet som faktiskt fungerar till skillnad från IDGs amatörmässigt designade sidor som effektivt blockerar mig och många fler från innehållet.

 

Om kvällens event.

https://www.cnet.com/tech/mobile/apple-event-what-we-expect-how-to-watch-live/

 

apple-march-8-event.jpg&f=1&nofb=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...