Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Se hela mailet till höger


Mons
 Share

Go to solution Solved by jan.s,

Rekommendera Poster

Jag är van vid att se en förhandsgranskning till höger i Apple Mail. Men så kommer jag hem till min far som lyckats ändra utseendet på Mail. 
 

Jag letar utan att hitta hur jag ställer in så att förhandsvisningen syns till höger29B4695B-3CE7-4522-8A9F-EB472D5F5197.thumb.png.71ddedeb9377e8ac6aab0b8558044507.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innehåll>visa kolumnlayout  är kanske markerat. Klicka bort bocken!

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med inställningar - läsa - bocka i 'Använd klassisk meny'. Då ska förhandsvisningen  visas under mailet. Görs inte det har antagligen faderskapet lyckats att dölja förhandsvisningen genom att dra gränsen för detta till underkant (hoppas du förstår vad jag menar) Dra den isf uppåt, till mitten av skärmen. 

 

När du sedan bockar ur 'Använd klassisk layout ska förhandsvisningen visas till höger. Gör den inte det se om gränsen för detta är dragen till höger bildkant. Dra den isf till mitten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-31 20:08, jan.s säger:

Prova med inställningar - läsa - bocka i 'Använd klassisk meny'. Då ska förhandsvisningen  visas under mailet. Görs inte det har antagligen faderskapet lyckats att dölja förhandsvisningen genom att dra gränsen för detta till underkant (hoppas du förstår vad jag menar) Dra den isf uppåt, till mitten av skärmen. 

 

När du sedan bockar ur 'Använd klassisk layout ska förhandsvisningen visas till höger. Gör den inte det se om gränsen för detta är dragen till höger bildkant. Dra den isf till mitten. 

När jag växlar till "klassisk layout" dyker listen med en prick upp längst ner i fönstret, men den är grå och går inte att dra uppåt

 

1912032397_Skarmavbild2022-02-03kl_10_11_45.thumb.png.2ab881174b6f62e46bf5fdfaef9618cd.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-31 17:20, sefr säger:

Innehåll>visa kolumnlayout  är kanske markerat. Klicka bort bocken!

Sven

Finns ingen "visa kolumnlayout" under Innehåll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mons säger:

Finns ingen "visa kolumnlayout" under Innehåll

I tidigare frågeställningar har du fått förslag att ange macOS-version och app-version för att få bättre hjälp. För att komma vidare tror jag dessa grundförutsättningar är ett bra steg för att forumdeltagare ska kunna hjälpa dig.

Medan du funderar kan du ju jämföra: hur är dina inställningar på den dator du är van vid? hur är fars motsvarande inställningar?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade..jag kör klassisk vy och drog ner förhandsvisning så att den inte syns. När man sedan tar bort bocken för klassisk syns inte heller förhandsvisning till höger.

 

Problemet nu är, som TS, jag inte lyckas få tillbaka förhandsvisning. Jag kör HS och mail 11.5. Återkommer hur jag fixar detta🙄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Nu har jag förhandsvisning igen. Lösning var, att i klassisk layout, dra pricken i nederkant, när symbolen 'en pil + ett streck' visas, högt upp på sidan. Bara någon cm funkar inte som TS noterat.  När du sedan bockar ur klassiskt lägre syns förhandsvisning till höger.

 

Se även https://discussions.apple.com/thread/7294415

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dolt några inlägg som inte hör till ämnet.

 

/Telly82, moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla hjälpsamma människor.

Min far har följande konfiguration

 

208103005_Skrmavbild2022-02-09kl_14_51_13.png.3fce594620f6530d40ce3b2f6e00ba85.png

271726368_Skrmavbild2022-02-09kl_14_51_27.png.9a957c784980c57ee66f06b7a92b930f.png

Och jag lyckas inte få fram sidoförhandsvisningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-02-03 16:29, jan.s säger:

Nu har jag förhandsvisning igen. Lösning var, att i klassisk layout, dra pricken i nederkant, när symbolen 'en pil + ett streck' visas, högt upp på sidan. Bara någon cm funkar inte som TS noterat.  När du sedan bockar ur klassiskt lägre syns förhandsvisning till höger.

 

Se även https://discussions.apple.com/thread/7294415

Ja det funkade när jag drog den längre uppåt 🙂 tusen tack. Och ett stort tack till alla andra hjälpsamma

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...