Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varm Mini 2018


Peter 99
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Har en Mini som blir varm när den ligger i vila. Det är precis som om ngt är igång när den ligger i vila. Har försökt lyssna om fläkten är igång men jag hör inget. Jag har senaste OS Monterey.

När den hade varit på ett antal dagar stängde jag ner den och sedan när jag skulle starta upp igen fick jag ett meddelande om att en app var inblandad ? Kan det vara så att jag har en "gammal" app som inte är kompatibel med Monterey? 

Har varit inne på Aktivitetskontroll och kollat men jag vet inte vad jag skall titta efter!?

Som vanligt tacksam för svar!!

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker start - lätt städning som fixar småstrul. Åtgärd No1 om Macen inte är sig lik.

 

1. Håll ner Shift och starta om eller upp datorn tills du ser förloppsindikatorn.

2. Låt datorn jobba klart.

3. Logga in.

4. Starta om som vanligt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kan du titta på Processor/%Processor. Klicka på listen så alla aktiviteter ligger i storleksordning. Där kan du se vad som är aktivt och om någon process drar mycket processor. Du kan också välja Energi/Strömförbrukning så du ser vilka processer/program som drar energi. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Axelman säger:

Dels kan du titta på Processor/%Processor. Klicka på listen så alla aktiviteter ligger i storleksordning. Där kan du se vad som är aktivt och om någon process drar mycket processor. Du kan också välja Energi/Strömförbrukning så du ser vilka processer/program som drar energi. 

Det funkade inte med Säker start dvs det är lika varmt. Men jag skickar med en dump på processer i %!

 

 

Skärmavbild 2022-01-29 kl. 16.30.25.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Peter 99 säger:

Det funkade inte med Säker start dvs det är lika varmt. Men jag skickar med en dump på processer i %!

 

 

Skärmavbild 2022-01-29 kl. 16.30.25.png

Du ska klicka på listen där det står %processor! Då kommer alla i storleksordning. Nu är det processortid som är klickat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Axelman säger:

Du ska klicka på listen där det står %processor! Då kommer alla i storleksordning. Nu är det processortid som är klickat.

Nytt försök!

Skärmavbild 2022-01-29 kl. 17.01.21.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.c674b249fb551a17eda09d8cef5438a3.png

 

Om du har denna funktion iklickad, testa att klicka ur den. Då vilar datorn på riktigt.  > Systeminställningar... > Strömsparare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

dump.png.c674b249fb551a17eda09d8cef5438a3.png

 

Om du har denna funktion iklickad, testa att klicka ur den. Då vilar datorn på riktigt.  > Systeminställningar... > Strömsparare

Den var iklickad men nu ur klickad!! Tack för tipset!!

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Peter 99 säger:

Nytt försök!

Skärmavbild 2022-01-29 kl. 17.01.21.png

Inget konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Inget konstigt.

Tack för det!! Den är fortfarande varm, men jag tror nog att jag kan fixa till det på ngt sätt. Tänker försöka att få fram meddelandet igen och ta det därifrån. Tack i alla fall för tips och så.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM du har USB-tillbehör kan de dra ström när datorn vilar. Dra ur dem och se om det blir skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...