Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ser inte inte min iPhone i Finder


irobomac
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

MacOS 12.2, iOS 15.3 (iPhone X) och testat med olika Lightningkablar men högerfältet blir svart 8 av 10 gånger när jag kopplar in den till min MacBook Pro. Någon som har något tips på lösning?

 

Tack på förhand!

 

/Robban

support.png.4f4594a353ac7ceac117e2c5cf7d

Redigerad av irobomac
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Noterade just en knäpp sak - om jag hade kabeln ansluten i datorn när jag ansluter den till min iPad så dyker inte iPaden upp. Om jag tvärt om har den ansluten i iPad först och sen ansluter till datorn så dyker den snällt upp i sidofältet. Kanske samma problem hos dig?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare noterat samma problem med en kamera (USB-C), det var orsaken till att jag kom på att prova. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mr Walker säger:

Noterade just en knäpp sak - om jag hade kabeln ansluten i datorn när jag ansluter den till min iPad så dyker inte iPaden upp. Om jag tvärt om har den ansluten i iPad först och sen ansluter till datorn så dyker den snällt upp i sidofältet. Kanske samma problem hos dig?

Hej! Testat nu och visst dyker telefonen upp, ser att den synkar, steg 2 av 5. MEN det blir aldrig färdigt, steg 2 av 5. Kopplade ur telefonen och kopplade in den igen, det ända jag ser är synkikonen i Finder men på höger sida totalt svart.

 

Om jag ser något på höger sida så händer absolut inget när klickar på något.

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB-anslutna enheter verkar inte kännas igen av min mini förrän minin är upplåst. Stoppade jag i kabeln innan upplåsning får jag stoppa in den igen. Vet inte om det är meningen att det ska vara så. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...