Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När brände du en CD/DVD sist?


Axelman
 Share

När brände du en CD/DVD sist?  

18 medlemmar har röstat

  1. 1. När brände du en CD/DVD sist?

    • För en vecka sedan
      1
    • För en månad sedan
      2
    • Ett halvår sedan
      0
    • Jättelänge sedan
      10
    • Minns inte
      5


Rekommendera Poster

Eftersom CD/DVD anses som döda tänkte jag bara av nyfikenhet kolla om och när ni brände CD/DVD. Själv kan jag inte minnas.... :w00t:

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tekniska utvecklingen favoriserar molnet och din egen SSD. Jag tror att blockchain och Web 3.0 blir nästa steg i utvecklingen, dvs ännu mer i molnet. :nerd:

☁️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj....  måste vara minst 7-8 år sedan när jag hjälpte svärmor. Har inte haft någon DVD/Brännare sedan dess när jag slängde i en andra disk i Mac:sn istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Svolder säger:

Och ännu fler lösenord att försöka komma ihåg mellan plattformarna... Jag förstår inte riktigt vitsen med svåra lösenord när man måste ha dem nedskrivna för att kunna komma ihåg dem.

Även det är i molnet numera. 
Välkommen till 2020-talet Svolder! ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gapet mellan ett halvår och jättelänge sedan gäller i mitt fall. Dottern ville ha en cd med Spotifymusik till familjebilen. Hon tog körkort i augusti 2019, så det var efter detta. Sedan kan jag ha bränt cd och dvd i testsyfte därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, mikaellq säger:

Den tekniska utvecklingen favoriserar molnet och din egen SSD. Jag tror att blockchain och Web 3.0 blir nästa steg i utvecklingen, dvs ännu mer i molnet. :nerd:

☁️

Tänk om du kunde svara på frågan i stället....... 😎

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ett par år sedan jag brände en skiva med bilder och skickade till en släkting.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Kanske ett par år sedan jag brände en skiva med bilder och skickade en släkting.

Skickade en släkting....? Låter som maffiametoder!

 

😝

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog en

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Funkar inte när du använder flera plattformar där du inte kan ha gränsöverskridande lösenordshanterare. Molnet är bra men kräver inloggningar som är unika. Jag kan inte hålla reda på hur många gånger jag tvingats byta lösenord för att nåt fanskap installerat en uppdatering vilket gjort att det sparade lösenordet glömts bort. Vilket betyder att jag får ändra lösenord på fem andra ställen till det nya, varav åtminstone ett ställe inte funkar.

Vad kör du för plattformar där du inte kan köra en gränsöverskridande lösenordshanterare?
Jag kör 1PassWord på MacOS, iOS, Windows och Android - och den ska fungera på följande plattformar enl. dem själva:
"Android, Chrome OS, iOS, Linux, macOS, Windows, and web browsers Chrome, Safari, Edge, Firefox and Brave"

 

Tillägg: Enda plattformen jag har problem med är Android - Synkningen funkar inte riktigt som den ska via molntjänsterna för mig, men det jobbar jag på att lösa.

Redigerad av MacHedda
Lagt till information.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är en utveckling som jag välkomnar!

Ty där man bränner skivor bränner man snart också människor…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, KMN säger:

Det här är en utveckling som jag välkomnar!

Ty där man bränner skivor bränner man snart också människor…

Det görs ju redan..på krematorier

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, MacHedda säger:

Vad kör du för plattformar där du inte kan köra en gränsöverskridande lösenordshanterare?
Jag kör 1PassWord på MacOS, iOS, Windows och Android - och den ska fungera på följande plattformar enl. dem själva:
"Android, Chrome OS, iOS, Linux, macOS, Windows, and web browsers Chrome, Safari, Edge, Firefox and Brave"

 

Tillägg: Enda plattformen jag har problem med är Android - Synkningen funkar inte riktigt som den ska via molntjänsterna för mig, men det jobbar jag på att lösa.

Kolla Bitwarden om det inte går att lösa, den är gratis, dessutom, på personnivå. De tjänar pengar på utökad service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Axelman säger:

Tänk om du kunde svara på frågan i stället....... 😎

Men det har jag ju redan gjort!

”Jättelänge sedan”. 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet blir av denna ofullständiga undersökning att den skinande runda prylen med hål i mitten är död. Tack för lång och trogen tjänst.

 

 

 

Skärmavbild 2022-01-27 kl. 10.50.12.png

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag arkiverar på dvd istället för superduper

så senast var när mag köpte soptunnan 2014

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En månad sen. Jag har en kompis jag fotar med och hon vill ha bilderna på CD, så det blir ett par skivor per år.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville bränna en skiva här om dagen. Insåg då att jag varken hade brännare eller skiva. Har nog inte bränt något på 10 år, bortsett från kycklingfett på grillen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Axelman säger:

Resultatet blir av denna ofullständiga undersökning att den skinande runda prylen med hål i mitten är död. Tack för lång och trogen tjänst.

 

 

 

Skärmavbild 2022-01-27 kl. 10.50.12.png

Baserad på 13 röster 😂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-27 10:50, Axelman säger:

Resultatet blir av denna ofullständiga undersökning att den skinande runda prylen med hål i mitten är död. Tack för lång och trogen tjänst.

 

 

 

Skärmavbild 2022-01-27 kl. 10.50.12.png

CD'n/DVD'n är död - Länge leve vinylen!!!  :D

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Cirka 3 år sedan. Finns ju bara ett fåtal situationer kvar, där det smidigaste sättet att föra över något är att ge nån en skiva. Har i detta syfte sparat en gammal Macbook (2007) med Superdrive som emellanåt föräras uppdraget.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...