Jump to content
Just nu i M3-nätverket

När brände du en CD/DVD sist?

Axelman
 Share

När brände du en CD/DVD sist?  

18 members have voted

1. 1. När brände du en CD/DVD sist?

• För en vecka sedan
      1
    • För en månad sedan
      2
    • Ett halvår sedan
      0
    • Jättelänge sedan
      10
    • Minns inte
      5

Recommended Posts

Eftersom CD/DVD anses som döda tänkte jag bara av nyfikenhet kolla om och när ni brände CD/DVD. Själv kan jag inte minnas.... :w00t:

Edited by Axelman
  • Like 1

Den tekniska utvecklingen favoriserar molnet och din egen SSD. Jag tror att blockchain och Web 3.0 blir nästa steg i utvecklingen, dvs ännu mer i molnet. :nerd:

☁️

Oj....  måste vara minst 7-8 år sedan när jag hjälpte svärmor. Har inte haft någon DVD/Brännare sedan dess när jag slängde i en andra disk i Mac:sn istället.

Jag brände en CD med filer för inte speciellt länge sedan, men det händer sannerligen inte ofta. Innan dess var det nog minst ett par år sedan.

7 minutes ago, mikaellq said:

Den tekniska utvecklingen favoriserar molnet och din egen SSD. Jag tror att blockchain och Web 3.0 blir nästa steg i utvecklingen, dvs ännu mer i molnet. :nerd:

☁️

Och ännu fler lösenord att försöka komma ihåg mellan plattformarna... Jag förstår inte riktigt vitsen med svåra lösenord när man måste ha dem nedskrivna för att kunna komma ihåg dem.

4 minuter sedan, Svolder säger:

Och ännu fler lösenord att försöka komma ihåg mellan plattformarna... Jag förstår inte riktigt vitsen med svåra lösenord när man måste ha dem nedskrivna för att kunna komma ihåg dem.

Även det är i molnet numera. 
Välkommen till 2020-talet Svolder! ;) 

Gapet mellan ett halvår och jättelänge sedan gäller i mitt fall. Dottern ville ha en cd med Spotifymusik till familjebilen. Hon tog körkort i augusti 2019, så det var efter detta. Sedan kan jag ha bränt cd och dvd i testsyfte därefter.

8 minutes ago, mikaellq said:

Även det är i molnet numera. 
Välkommen till 2020-talet Svolder! ;) 

Funkar inte när du använder flera plattformar där du inte kan ha gränsöverskridande lösenordshanterare. Molnet är bra men kräver inloggningar som är unika. Jag kan inte hålla reda på hur många gånger jag tvingats byta lösenord för att nåt fanskap installerat en uppdatering vilket gjort att det sparade lösenordet glömts bort. Vilket betyder att jag får ändra lösenord på fem andra ställen till det nya, varav åtminstone ett ställe inte funkar.

32 minuter sedan, mikaellq säger:

☁️

Tänk om du kunde svara på frågan i stället....... 😎

Kanske ett par år sedan jag brände en skiva med bilder och skickade till en släkting.

Edited by Telly82

1 minut sedan, Telly82 säger:

Kanske ett par år sedan jag brände en skiva med bilder och skickade en släkting.

Skickade en släkting....? Låter som maffiametoder!

😝

• Haha 2

Pocahontas

Det var nog en

2 timmar sedan, Svolder säger:

Funkar inte när du använder flera plattformar där du inte kan ha gränsöverskridande lösenordshanterare. Molnet är bra men kräver inloggningar som är unika. Jag kan inte hålla reda på hur många gånger jag tvingats byta lösenord för att nåt fanskap installerat en uppdatering vilket gjort att det sparade lösenordet glömts bort. Vilket betyder att jag får ändra lösenord på fem andra ställen till det nya, varav åtminstone ett ställe inte funkar.

Vad kör du för plattformar där du inte kan köra en gränsöverskridande lösenordshanterare?
Jag kör 1PassWord på MacOS, iOS, Windows och Android - och den ska fungera på följande plattformar enl. dem själva:
"Android, Chrome OS, iOS, Linux, macOS, Windows, and web browsers Chrome, Safari, Edge, Firefox and Brave"

Tillägg: Enda plattformen jag har problem med är Android - Synkningen funkar inte riktigt som den ska via molntjänsterna för mig, men det jobbar jag på att lösa.

Edited by MacHedda
Lagt till information.

Det här är en utveckling som jag välkomnar!

Ty där man bränner skivor bränner man snart också människor…

Pocahontas
17 minuter sedan, KMN säger:

Det här är en utveckling som jag välkomnar!

Ty där man bränner skivor bränner man snart också människor…

Det görs ju redan..på krematorier

2 timmar sedan, MacHedda säger:

Vad kör du för plattformar där du inte kan köra en gränsöverskridande lösenordshanterare?
Jag kör 1PassWord på MacOS, iOS, Windows och Android - och den ska fungera på följande plattformar enl. dem själva:
"Android, Chrome OS, iOS, Linux, macOS, Windows, and web browsers Chrome, Safari, Edge, Firefox and Brave"

Tillägg: Enda plattformen jag har problem med är Android - Synkningen funkar inte riktigt som den ska via molntjänsterna för mig, men det jobbar jag på att lösa.

Kolla Bitwarden om det inte går att lösa, den är gratis, dessutom, på personnivå. De tjänar pengar på utökad service.

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Det görs ju redan..på krematorier

Fast de är döda.

Host..:blink: CD/DVD......:kissing:

5 timmar sedan, Axelman säger:

Tänk om du kunde svara på frågan i stället....... 😎

Men det har jag ju redan gjort!

”Jättelänge sedan”. 😄

Resultatet blir av denna ofullständiga undersökning att den skinande runda prylen med hål i mitten är död. Tack för lång och trogen tjänst.

Skärmavbild 2022-01-27 kl. 10.50.12.png

• Sad 1

Jag arkiverar på dvd istället för superduper

så senast var när mag köpte soptunnan 2014

snowreeler

En månad sen. Jag har en kompis jag fotar med och hon vill ha bilderna på CD, så det blir ett par skivor per år.

• Like 1

Jag ville bränna en skiva här om dagen. Insåg då att jag varken hade brännare eller skiva. Har nog inte bränt något på 10 år, bortsett från kycklingfett på grillen.

• Haha 1