Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Mail + Gmail (barnkonto)


poi ran
 Share

Rekommendera Poster

Administrerar barnens mobiler via Googles Family Link.

 

På MacOS (Mojave) har jag barnen som "hanterade" konton, med föräldrakontroll.

Allt funkar bra, nästan. Kan läsa google-mail (såklart) på mobilen. Kan läsa icloud-mail på datorn. Kan läsa google-mail i Safari på datorn. Har nästan inga begränsningar på barnens konton. 

Men, Mail ser ut så här (från barnkontot) 
89654890_Skarmavbild2022-01-26kl_11_14_18.thumb.png.f6dd711ff250a4a91fd78833a47e9627.png

Gmail-kontot anges som "Frånkopplad". Och jag förstår inte varför. När jag satte upp det verifierade och godkände jag alla auktoriseringar, men icke sa nicke. Har loggat ut och in. Gjort om hela proceduren.  Ska man behöva installera Thunderbird för att barnen ska kunna läsa alla sina epostkonton från datorn? (De har även konton på skola som jag tänkte lägga till, om det går)

En lösning är att kanske sätta upp det som ett generiskt IMAP-konto från scratch, med app-lösenord från Google. Men, så ska man väl inte behöva göra?

Redigerad av poi ran
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in hos Google först i Systeminställningar: Konton. Men se till att ha Google Chrome installerad allra först för denna inloggning kräver Googles egna browser. Sedan ska det bara vara att tuta och köra. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Ska prova det, jag använde ju Safari. Konstigare saker har väl hänt. Tack för tipset. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...