Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Misslyckats med ominstallation av Mac mini 2009


jerkersson
 Share

Rekommendera Poster

Hur gör jag när jag har klantat mig med ominstallation av OSX?, körde i gång min gamla Mac mini 2009 med El Capitan och den fungerade klockrent men jag kunde inte göra några ändringar då jag inte kom i håg lösenordet (hänglåset). Jag följde instruktionerna men hämtningen av OSX avbröts eller blev inte kompletta. Nu har jag insett mina begränsningar och lagt ner det hela men det svider av misslyckandet. Jag har haft Mac i säkert 20 år men aldrig gjort en ominstallation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, jerkersson säger:

Hur gör jag när jag har klantat mig med ominstallation av OSX?, körde i gång min gamla Mac mini 2009 med El Capitan och den fungerade klockrent men jag kunde inte göra några ändringar då jag inte kom i håg lösenordet (hänglåset). Jag följde instruktionerna men hämtningen av OSX avbröts eller blev inte kompletta. Nu har jag insett mina begränsningar och lagt ner det hela men det svider av misslyckandet. Jag har haft Mac i säkert 20 år men aldrig gjort en ominstallation

Är det bara nedladdningen som inte funkar, eller har du också skrivit över startskivan så att du inte kommer vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att det inte bara är nedladdningen. Jag raderade nog startskivan tror jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, jerkersson säger:

Misstänker att det inte bara är nedladdningen. Jag raderade nog startskivan tror jag!

Starta om och håll nere ⌘ och R. I recoveryläget kan du försöka installera igen. Fast har du inte bytt hårddisk på den kan det vara denna det är fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt med den varianten och misslyckats, brukar det inte gå med install DVD?, installationsskivorna som medföljde men de är kanske av en äldre version

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, jerkersson säger:

Försökt med den varianten och misslyckats, brukar det inte gå med install DVD?, installationsskivorna som medföljde men de är kanske av en äldre version

Har du försökt mer än en gång?

Testa nätverkskabel om du inte redan har det.

Och hur var det med hårddisken?

 

Dvd är en återvändsgränd numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska pröva med en nätverkskabel i morgon, tack för råd och hjälp så länge :)

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner att jag ska avsluta tråden med att säga att jag valde den enkla varianten tillsvidare och det slutade med att den åkte i lådan och den lite nyare 2014 varianten åter togs i bruk. Jag tror att jag ska satsa på en ny hårddisk för jag tycker fortfarande att den är lika bra som den från 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...