Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur få till skräppostfilter i Outlook 365 för Mac?


Uppohoppa
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ganska nyligen köpt mig en ny MacBook Air. Jag har sedan tidigare en Office365-prenumeration och har installerat paketet utan problem. Men, jag får så otroligt mycket skräppost jämfört med tidigare och har hittills spärrat avsändare och markerat mailen som skräppost, men det fortsätter att ramla in skräp.

 

Jag har därför försökt att kolla på Microsofts sida https://support.microsoft.com/sv-se/office/ändra-skyddsnivå-för-skräppostfilter-e89c12d8-9d61-4320-8c57-d982c8d52f6b som ger följande instruktioner för att ställa in skräppostfiltret i Outlook, de skriver:

 

  1. Klicka  > gruppen Ta > eller > på Skräppostalternativ.

  2. Välj den skyddsnivå du vill använda.

    •  


Vadå klicka på gruppen Ta? Jag har ingen sådan grupp och känner mig osedvanligt korkad som inte hittar rätt. Jag vill ställa in filtret på "Hög".

 

Någon som kan hjälpa till eller ge mig ett tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft automatöversätter hjälptext numera. Det innebär att hjälptexter ibland är svåra att förstå. 
Jag har inte Outlook, men vill man läsa den engelska varianten av hjälptexten så ligger den här (tyvärr ser jag inte längre någon länk till de engelska originalen från Microsofts svenska sidor):

 

https://support.microsoft.com/en-us/office/change-the-level-of-protection-in-the-junk-email-filter-e89c12d8-9d61-4320-8c57-d982c8d52f6b
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut på Windows, om det kan ge någon ledtråd:

 

2022-01-20_16-34-19.png.97d56e1b3d7caf59860ad0ea7407e9ec.png

 

2022-01-20_16-34-32.png.6cad0e0c600874f667684c59e51e8c2a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr blir jag inte hjälpt av de tips jag fått hittills. 

Poi ran: Den engelska varianten beskriver nästan ordagrant det som finns på den svenska sajten.

 

Telly82: Så här ser det ut i min Outlook för Mac. Alltså inte likadant.

image.thumb.png.840aec017e87f66d98f96535bb49c61e.png.a585144cfe9cfdfd19d1d1ce7e9f995e.png

 

Som du kan se finns det ett alternativ "Skräp". Om jag fäller ut det menyalternativet ser det ut så här:

image.thumb.png.32dc04942af94c4787251b7090d1f626.png

 

 

Om jag därifrån går in i skräppostinställningar (de andra alternativen hanterar endast ett mail i taget) ser det ut så här:

image.thumb.png.f98c6c93e18810939da654c3f0bb2a30.png

 

Och här kan jag endast lägga till eller ta bort spärrade adresser.

Hjälp! Någon annan?

 

 

Tagit bort namnet

/Telly82, moderator

Redigerad av Telly82
Mitt namn kom med och det var inte meningen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade inställningarna för skräppost i webmailen och där fanns bara betrodda och spärrade avsändare. Så det verkar bara finnas dessa inställningar numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för din koll/hjälp. Jag kände mig så vilsen och rätt korkad 😀, men så var det kanske inte så illa ändå. Man kan ju undra varför de tagit bort möjligheterna till ett over-all-filter. Det blir ju väldigt många adresser som ska spärras. Dessutom byts ju avsändaradresserna hela tiden.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Uppohoppa säger:

Det blir ju väldigt många adresser som ska spärras. Dessutom byts ju avsändaradresserna hela tiden.

Precis, det är därför ingen mening med att svartlista adresser. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...