olsson-dahl Posted January 17 Share Posted January 17 Hej! Jag har till och från haft problem med att synka min iMac hemma med en iMac på jobbet. Idag loggade jag ut på jobb-datorn (en iMac 27 tum, sent 2012) med OS Catalina 10.17.7 Efter inloggning igen så hade alla mappar på skrivbordet som var synkade i iCloud försvunnit. Loggar jag in på iCloud genom webbläsaren så finns alla mappar där. Hur får jag tillbaka dem på datorns skrivbord igen? Med vänlig hälsning/Tommy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mixxon Posted January 17 Share Posted January 17 1 timme sedan, olsson-dahl säger: Hej! Jag har till och från haft problem med att synka min iMac hemma med en iMac på jobbet. Idag loggade jag ut på jobb-datorn (en iMac 27 tum, sent 2012) med OS Catalina 10.17.7 Efter inloggning igen så hade alla mappar på skrivbordet som var synkade i iCloud försvunnit. Loggar jag in på iCloud genom webbläsaren så finns alla mappar där. Hur får jag tillbaka dem på datorns skrivbord igen? Med vänlig hälsning/Tommy Hur ser du ut om du går till SystemInställningar > Apple-ID (uppe till höger, bredvid ditt namn) och klickar på Alternativ-knappen efter iCloud Drive i listan? Dubbbelkolla så alternativet Mapparna Skrivbord och Dokument är i bockat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olsson-dahl Posted January 17 Author Share Posted January 17 Jodå, rutan "Mapparna Skrivbord och Dokument" är ikryssat, men det hjälper inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan.s Posted January 18 Share Posted January 18 Prova att logga ut och sedan i på icloud för att se om detta löser trasslet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts