Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mappen Mobile Applications, hur används den? (Risker med att radera?)


TommyS
 Share

Rekommendera Poster

Vid disköversikt (jakt på utrymme) så springer jag på mappen Mobile Applications och noterar att jag har hela 82 GB i den. 

Ser att den innehåller massor av filer, alla .ipa

Vad jag kan se så är det idel appar som familjen (som mappnamnet såklart säger) använder eller snarare har använt i våra mobila enheter genom åren. 

 

Att gå igenom och värdera fil för fil och radera det som tillhör det förgångna förstår jag att man kan göra utan risk - men spontant blir jag sugen på att markera alla och radera. Men vad händer då, eller rättare sagt vilken funktion fyller mappen/innehållet? Behövs den månne för att våra mobila enheter skall fungera, vid ett eventuellt behov av att nyttja en tidigare säkerhetskopia?

 

Skärmavbild 2022-01-13 kl. 11.19.34.png

Redigerad av TommyS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte längre tillgång till dem via datorn om du behöver återställa en säkerhetskopia som du har gjort i datorn. Om du ändå har dem i App Store spelar det ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Du får inte längre tillgång till dem via datorn om du behöver återställa en säkerhetskopia som du har gjort i datorn. Om du ändå har dem i App Store spelar det ingen roll.

Tack.


... ändå har dem i App Store...

Då menar du att jag/familjen (vi har Familjedelning) redan har tankat ner dem (gratis eller köpt) minst en gång tidigare?

Månne betyder det då att man tar en (liten) annan risk, att appen inte längre är tillgänglig överhuvudtaget i App Store. Att man räddas (för en app man inte vill skiljas ifrån) av att man har den sparad/hämtad lokalt?
(Endera dagen så slutar de ju då ändå att fungera i o f s, när de inte funkar med senaste iOS - men fram tills dess menar jag.)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, TommyS säger:

Månne betyder det då att man tar en (liten) annan risk, att appen inte längre är tillgänglig överhuvudtaget i App Store. Att man räddas (för en app man inte vill skiljas ifrån) av att man har den sparad/hämtad lokalt?

Precis. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...