Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV 3gen nätverksprob


sundstroem.mac
 Share

Rekommendera Poster

sundstroem.mac

Kanske är det ett iphone ämne också men problemet är att jag inte kan få min gamla Apple Tv 3 generationen att komma åt mitt delade nätverk från min Iphone 12. Hade aldrig tidigare problem med min Iphone 7 jag hade tidigare. Jag hittar nätverket men kan inte komma in på det utan får ruta om att lösenordet är fel.

 

Trotts att jag fabriksårerställt Apple tv får jag inte ens skriva in lösenordet utan får bara felmeddelandet igen. Det störiga är att min sambo med en samsung S20 problemfritt kan dela internet till den. 

 

Några förslag vad jag kan göra och vad detta beror på??

 

Edit: Har heller inga problem med den hemma att koppla upp sig trådlöst mot router. Den står annars ute i stugan

 

bilden är meddelandet jag får

C45BD3E1-2930-4669-97A0-949511FB2426.jpeg

Redigerad av sundstroem.mac
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att radera informationen om wifi-nätverket (som du delar från din iPhone) på ATV?

 

https://support.apple.com/sv-se/HT204400

 

Citat

Om det finns ett problem med att ansluta till nätverket eller om det står att lösenordet är fel

I Apple TV-menyn går du till Inställningar > Nätverk. > Wi-Fi. Välj ditt nuvarande wifi-nätverk och klicka på Glöm nätverk. Tryck på knappen Meny eller Tillbaka på din Apple TV Remote. Sedan väljer du Nätverk igen och det wifi-nätverk som du vill ansluta till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac
1 minut sedan, TB-000 säger:

Har du testat att radera informationen om wifi-nätverket (som du delar från din iPhone) på ATV?

 

https://support.apple.com/sv-se/HT204400

 

 

Kommer inte åt det där eftersom den inte kommer in alls på nätverket. Sen så har jag ju fabrikåterställt den så då borde den tappat allt. 
 

Men ska prova igen hemma. Hittade tidigare en liknande guide som tog bort historik för nätverk på iphone. Då funkar det ibland att dela nätverket. Men då tappade jag alla andra sparade nätverk på telefonen också. Och det är de inte värt för att funka ibland 😅

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

Något som gör det hela mer irriterande just nu är att jag kan koppla min Iphone som fjärrkontroll inne i inställningar men jag kan fortfarande inte dela Wifi till den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova byt wifi-lösen i iphone till ett enkelt med 8 tecken. Bara bokstäver och siffror, inget åä eller ö. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac
2 timmar sedan, polken säger:

Prova byt wifi-lösen i iphone till ett enkelt med 8 tecken. Bara bokstäver och siffror, inget åä eller ö. 
 

Provat det också. Har bara siffror

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

Den kanske får klassas som pensionerad, den har tjänat mig väl under åren 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej Jag har plötsligt också samma problem som du beskriver! Enda ändringen jag har gjort är uppdatering av ios till senaste. Därefter funkar inte wifi uppkopplingen till Apple tv 3:e gen!

Har du löst problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...