Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fungerar skärmens USB-hub om man kopplar USB-a till skärmens USB-c kontakt?


boevil
 Share

Rekommendera Poster

Jag tänker driva min gamla bildskärm från min kvm-swirch med hdmi. (Använder adapter dvi->hdmi) 

Bildskärmen har också en USB-c ingång samt en USB-hub med två portar, det vore praktiskt om jag kunde använda hubben. 
Men min kvm-switch har bara USB-a… 

 

Innan jag inhandlar adapter USB-a->USB-c, vad tror ni kan hubben fungera om jag kopplar m adaptern?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB-A och USB-C är bara fysiska utseendet på kontakten. 

När det gäller dataöverföring finns USB 2.0, 3.0, 3.1 gen 1, 3.1 gen 2, ... som alla kan finnas som både USB-A och USB-C. 

Sedan finns andra standarder för laddning över USB, där några kan ske över USB-A och några kan ske över USB-C. Vissa av dem kan ske över både USB-A och USB-C. Jag har inte koll på vilka alla standarder som finns för laddning över USB.

 

Det som har betydelse för dig är nog vilken laddning över USB (om någon) som USB-hubben kräver, samt vilken dataöverföring du har på KVM-switchen och hur den matchar USB-hubben och de saker du vill koppla till USB-hubben.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, förstås det är USB 2.0.

så här står det i kvm-switchens manual, till porten kan man koppla:

Citat

USB 2.0 peripherals (printers, scanners, etc.) can plug into this port (this may require an extra power adapter)

 

Jag tänker alltså koppla denna port till skärmens USB-c

 

det är oklart i skärmens manual om skärmens USB- port är aktiv om jag driver skärmen med hdmi.

 

Jag får nog prova helt enkelt, kostar inte många kronor…. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...