Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har jag fått virus i iPhonen?


Blythe
 Share

Rekommendera Poster

Jag råkade klicka på en länk men klickade snabbt ner sidan. Kan jag ha fått ett virus i telefonen eller måste man göra något annat för att ett virus ska installeras?

Har en iPhone SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Blythe säger:

Jag råkade klicka på en länk men klickade snabbt ner sidan. Kan jag ha fått ett virus i telefonen eller måste man göra något annat för att ett virus ska installeras?

Har en iPhone SE.

Alla länkar innehåller inte virus... snarare tvärtom. Vad var det för länk? Varför tror du att du har fått ett virus i din iPhone? Du har med högsta sannolikhet, INTE fått något virus!

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-05 19:32, Blythe säger:

Jag råkade klicka på en länk men klickade snabbt ner sidan. Kan jag ha fått ett virus i telefonen eller måste man göra något annat för att ett virus ska installeras?

Har en iPhone SE.

Är det på en porrsite eller något annat ställe som inte är legitimt är sannolikheten stor. Mail från typ prinsar i Nigeria och paketaviseringar från FedEX på knackigt språk som innehåller länkar är farliga. Är det på helt vanliga hemsidor är det till 99,9% sannolikhet ofarligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Har jag fått virus i iPhonen?

Redigerade rubriken så den blir begriplig och sökbar.

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-01-07 11:18, Axelman säger:

Är det på en porrsite eller något annat ställe som inte är legitimt är sannolikheten stor. Mail från typ prinsar i Nigeria och paketaviseringar från FedEX på knackigt språk som innehåller länkar är farliga. Är det på helt vanliga hemsidor är det till 99,9% sannolikhet ofarligt. 

Det handlade om någon olycka och när jag klickade på länken så så jag att namnet så väldigt oseriöst ut.

så jag klickade bort sidan direkt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...