Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudproblem Apple TV App


Slajmbollen
 Share

Rekommendera Poster

Jag har i dagarna införskaffat mig en ny MacBook Air, enklaste varianten med 8gb ram och 256 ssd disk.

Jag är i helhet hittills väldigt nöjd men upptäckt att när jag spelar upp filmer och trailers via Apple TV appen så fladdrar ljudet på ett märkligt sett och knastrar i de interna högtalarna. Det är outhärdligt att se på film på detta vis och låter inte hälsosamt för högtalarna. ungefär som om det vore dålig kontakt någonstans.

Jag har testat med mina AirPods Pro och då blir ljudet helt felfritt och väldigt bra.

Spelar jag upp t.ex Spotify eller Netflix via safari så är ljudet felfritt, verkar endast vara i Apple TV appen detta sker.

Jag hittar inga inställningar för ljud i inställningar som verkar göra någon skillnad.

Det går heller inte att om installera appen då den är förinställd.

Tar gärna emot tips på åtgärd då jag är helt ny på Mac i övrigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Slajmbollen säger:

Jag har i dagarna införskaffat mig en ny MacBook Air, ....när jag spelar upp filmer och trailers via Apple TV appen så fladdrar ljudet på ett märkligt sett och knastrar i de interna högtalarna. Det är outhärdligt ......

 

Jag hittar inga inställningar för ljud i inställningar som verkar göra någon skillnad.

Det går heller inte att om installera appen då den är förinställd.

Tar gärna emot tips på åtgärd då jag är helt ny på Mac i övrigt!

Välkommen till forumet. Här dyker både problem och tips upp.

 

Ditt problem kan vara lite av varje, hårdvara, ljudkretsar, app mm.

Eftersom du har så ny dator ring Apple direkt och låt dem guida dig! Garanti, du kanske har köpt till Apple Care?

Gå till Apple hemsida, klicka på support och sök dig fram.

T ex hamnar du här: https://getsupport.apple.com/?caller=home&PRKEYS=

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...