Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

G-Mejladress strular


Petter82
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har en iMac från 2017 köpt i mars 2018 med Monteray och Apples egna Mac-Mail. Jag använder webbläsaren Brave och Tele2 som operatör och mitt Apple-ID har jag ett iCloud  som används till både datorn och min iPhone 12 som fungerat perfekt i alla år tills för några veckor sedan, då jag från Webbmastern får tillbaks vissa skickade mejl som  inte når mottagaren, även om mottagaren är mig själv som jag använder näre jag vill testa mejl.

Jag raderar mejlkontot och återregistrerar det igen, men utan förbättring. i Brave under inställningar-Lösenord finns inga irriterande dubletter, med andra ord är allt som det skall. Jag skickar mejl till Tele2 om saken men dom brukar inte svara. Google har heller inget svenskt forum dit jag borde vända mig. Jag bor 300 meter från Googles svenska huvudkontor men det står det ingenting om på fastigheten eller i porttelefonen. Det känns som att det är någon sorts bugg för vissa mejl går att skicka utan ilskna meddelanden från Webbmastern. Har ni något bra tips. Jag tycker jag har gjort allt jag borde göra. Att byta tillbaks till Chrome från Brave borde inte lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog kontakt med Applesupportern som blev förbryllad som med skärmdelning undersökte problemet. När vi testade med att skicka nytt mejl så funkade allt som det skulle. Alltså var problemet någon tillfällig bug, för fel på prylarna var det inte. Ärendet är därmed av slutat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...