Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fungerar inte att logga in!


Vilmah
 Share

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har en MacBook Pro 13”. Jag vet inte årsmodellen men serienumret är C02QK8B7FVH7. Nu till problemet. Datorn går att starta och det går att skriva in lösenordet men jag loggas inte in. Det laddas ett tag men så stannar de upp halvägs. Någon som kan hjälpa mig med hur jag ska göra? Om det går att göra något alls? Jag kan tänka mig att installera om hela datorn för jag har inget viktigt jag behöver ha kvar.

625A3F9D-E63D-4CA7-9CD3-F030272DEC46.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Vilmah säger:

Hejsan! Jag har en MacBook Pro 13”. Jag vet inte årsmodellen men serienumret är C02QK8B7FVH7. Nu till problemet. Datorn går att starta och det går att skriva in lösenordet men jag loggas inte in. Det laddas ett tag men så stannar de upp halvägs. Någon som kan hjälpa mig med hur jag ska göra? Om det går att göra något alls? Jag kan tänka mig att installera om hela datorn för jag har inget viktigt jag behöver ha kvar.

625A3F9D-E63D-4CA7-9CD3-F030272DEC46.jpeg

Stäng av datorn. Håll inne Alt, Cmd, P, R slå på datorn och släpp inte tangenterna förrän efter du hör en ton/alternativt att on-knappen blinkar snabbt. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova först en säker start. Håll in shift-tangenten under hela uppstarten fram till inloggningsrutan. Logga in och starta sen om som vanligt.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är en MacBook Pro (Retina 13-tums, början av 2015)

Jag hade testat att starta från recovery partionen (Hålle inne cmd och R tangenterna vid start)

När Recovery menyn visas välj att starta Skivverktyg.

Markera Macintosh HD eller vad nu din systemvolym heter och klicka sen på Skivkontroll

Återkom med resultat

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-26 15:51, SirKnasen säger:

Datorn är en MacBook Pro (Retina 13-tums, början av 2015)

Jag hade testat att starta från recovery partionen (Hålle inne cmd och R tangenterna vid start)

När Recovery menyn visas välj att starta Skivverktyg.

Markera Macintosh HD eller vad nu din systemvolym heter och klicka sen på Skivkontroll

Återkom med resultat

 

image.jpg

image.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur går det med Polkens tips om en säker start?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Telly82 säger:

Och hur går det med Polkens tips om en säker start?

Det fungerade fortfarande inte att logga in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din bild i första inlägget indikerar att du försöker starta macOS Monterey. Det ser åtminstone ut som en bakgrundsbild från Monterey.

 

Men skivverktyget du startat från "recovery" ser ut att höra till ett väldigt gammalt operativsystem.

Troligtvis så gammalt att det inte förstår det nya filsystemet APFS som krävs för att köra macOS Monterey.

Oklart varför ett så gammalt recovery startas.

 

Testa att starta datorn från "internet-recovery" genom att hålla inne Alternativ-Kommando-R när du startar datorn.

Då ska nyaste kompatibla återställningen (recovery) laddas hem och startas. (Internetanslutning krävs, du blir uppmanad att ansluta till ett WiFi-nätverk)

Återkom med resultat hur skivverktyg ser ut nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...