Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med airplay från atg.se till LG smart tv


fred6633
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag vet inte om detta är rätt forum. Min LG smart tv har inbyggt airplay. När jag skickar ATG Live från min Iphone eller Ipad via airplay till TV:n fryser bilden hela tiden. Den går i några minuter. Därefter fryser den. Det har kommit de senaste veckorna. Jag funderar på om felet sitter i TV:n eller på atg.se.

 

Någon annan med samma problem?

 

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du strömma annat, t ex från SVT, TV4, Netflix eller HBO utan problem? Då kan det vara hos ATG problemet är. Är både TV och IOS-enhet på samma frekvensband, 2,4 resp 5GHz?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, polken säger:

Kan du strömma annat, t ex från SVT, TV4, Netflix eller HBO utan problem? Då kan det vara hos ATG problemet är. Är både TV och IOS-enhet på samma frekvensband, 2,4 resp 5GHz?

 

Jag har testat med Youtube från Safari i Iphone och med Eurosport Player appen i Iphone. Inga problem. TV:n är ansluten med ethernetkabel och Iphone och Ipad är anslutna med Wifi 5Ghz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, boevil säger:

Min, lite äldre, LG får problem om jag använder 5 GHz.

Koppla in tv:n till 2,4 GHz om du inte redan gjort det.

TV:n är ansluten till routern med ethernetkabel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Jag såg att man kan ansluta Iphone till Macbook Air via airplay. Jag testade med att strömma ATG Live från telefonen till min Macbook Air. Macbook är anslutan till routern med kabel. Det blev störningar även där men lite bättre än när jag strömmar till TV:n. Det verkar bli problem med atg.se när skärmen låses på telefonen. Andra sidor har inga problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, fred6633 säger:

TV:n är ansluten till routern med ethernetkabel

Ok.

Din TV har väl en inbyggd webbläsare. Har du testat att se ATG Live direkt med den? (ATG Live är väl webbaserat?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, boevil säger:

Ok.

Din TV har väl en inbyggd webbläsare. Har du testat att se ATG Live direkt med den? (ATG Live är väl webbaserat?)

 

Hej, Jo det funkar! Airplay är lite smidigare dock, men som det är nu är använder jag TVns webbläsare. Jag har igen aning hur mycket ramminne LG WebOS har (eller snarare TVn, men det är nog inte så mycket). Atg.se laddar lite långsamt men får jag igång ATG live så funkar det. 

Redigerad av fred6633
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...