Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande Denna anslutning är privat.


baconatte
 Share

Rekommendera Poster

Hej

På en av datorerna  hemma Imac 21,5  sent 2015 som kör på El capitan 10.11-6  dyker det  sedan någon månad upp "denna anslutning är ej privat". Cerifikatet har gått ut.  kommer ej in på flera sajter längre.

På min andra dator macmini 2018 OS Monterey  fungerar det UA.

På imacen har jag kollat upp klockan, UA.

Har läst att El Capitan var de sista OS för den  Imacen . Hur göra för att få bukt med det hela? Känns lite visset  om en tre år gammal dator inte längre duger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man går in på systeminställningar och klickar på uppgradering stor det att det inte finns några tillgängliga. varifrån ska man ladda ner då?

 

 

Redigerad av baconatte
rättelse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den där uppdateringshysterin som ställer till det. Jag har flera datorer med Mountain Lion etc etc som mer eller mindre är obrukbara på Internet. Man tycker ju också att dom kanske kunde göra klart OSet innan det släpps för som regel blir det uppåt 8-10 uppdateringar per version. I verkligheten har det inte tillförts något sedan Snow Leo så man kan undra vad dom håller på med.

Redigerad av Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, baconatte säger:

När man går in på systeminställningar och klickar på uppgradering stor det att det inte finns några tillgängliga. varifrån ska man ladda ner då?

 

 

Observera att det senaste systemet som @Alixlänkar till är 64-bitarsystem. En del äldre 32-bitars program fungerar inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från och med Catalina slutar 32-bitarsprogram att fungera. Via länken nedan kan man ladda ned äldre Mac OS:

 

https://support.apple.com/sv-se/HT211683

 

Edit: Är datorn kompatibel med senaste Mac OS brukar dock länkarna krångla eller inte ge resultat alls. Tacka Apple för det.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt apple ska datorn I Mac late 2015 vara kompatibel med Monterey men varför finns det ingen updatering?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...