Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari kan inte logga in på Carnegie Fonder


Explorer
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en fond hos Carnegie, där det nu är helt omöjligt att logga in. Deras support säger i dag att de har gjort en uppdatering av sina hemsidor. Och någonting har gått snett vad beträffar Mac-datorer. Det är ovisst när felet kan åtgärdas.  Supporten rekommenderas mig att lada hem Google Chrome, som operativsystem.                                    Det känns inte alls lockande, Safari har tjänat mig så väl ända sedan jag köpte min första Mac 2004.                      Ska jag våga mig på att ladda hem Google Chrome ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Explorer säger:

Jag har en fond hos Carnegie, där det nu är helt omöjligt att logga in. Deras support säger i dag att de har gjort en uppdatering av sina hemsidor. Och någonting har gått snett vad beträffar Mac-datorer. Det är ovisst när felet kan åtgärdas.  Supporten rekommenderas mig att lada hem Google Chrome, som operativsystem.                                    Det känns inte alls lockande, Safari har tjänat mig så väl ända sedan jag köpte min första Mac 2004.                      Ska jag våga mig på att ladda hem Google Chrome ?

Webb-läsare menar du väl? (operativsystem skrev du.)

Javisst, Chrome har jag som alternativ till olika datorer i familjen. Fungerar bra. Eftersom jag använder Gmail som e-post så vet Google en del om mig redan. 

Eftertanke vad man klickar på så känns det inte våghalsigt att använda Chrome ibland.

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ursäkta. Operativsystemet är kvar även efter att jag laddar ner Chrome ?                     Kan jag därefter välja mellan att använda min förra webbläsare eller Chrome ?                             Läget känns lite hotfullt, eftersom jag har större delen av mina pengar "inlåsta" på Carnegie. Så sent som 15 september kom jag in där, no problem.                                 Tack Sven, för snabbt svar. Då blir det väl så att jag snarast  laddar ner Chrome.             Du skriver om Gmail, att de redan vet en del om dig. Just det har jag undrat över. Jag har iCloud, som jag tycker är utmärkt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Explorer säger:

Ja, ursäkta. Operativsystemet är kvar även efter att jag laddar ner Chrome ?                     Kan jag därefter välja mellan att använda min förra webbläsare eller Chrome ?                             Läget känns lite hotfullt....

Operativsystemet macOS är kvar.

Du kan växla mellan webbläsare obehindrat. För tillfället har jag Safari, Firefox och Chrome som jag växlar mellan. Enstaka uppgifter kan kräva en specifik webbläsare. Om din support säger att Chrome fungerar så prova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju synnerligen hoppfullt. Efter den stora ovissheten  sen jag pratat med supporten i förmiddags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Explorer säger:

.... den stora ovissheten  sen jag pratat med supporten i förmiddags.

Nu har jag inte Carnegie fonder men många banker har flera sätt att logga in. Bank-ID på kort eller dosa samt mobilt Bank-ID på telefonen.

Jag har en bank som jag använder,  på datorn gå till banken, inloggningssidan. Möjlighet välja mobilt Bank-ID som identifierare, identifiera mig på telefonen och då öppnar sig bank-sidan på datorn.

Det verkar som Carnegie Fonder har något liknande. Har du mobilt bank-ID på någon telefon? har du provat? https://online.carnegiefonder.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av Safari och macOS använder du?

Det är för mig oklart om det är inloggning som inte fungerar eller att besöka sidan över huvud taget.

I ditt första inlägg skriver du logga in men i senaste att du inte kan besöka sidan alls då du möts av "Safari kan inte öppna sidan"

Vad gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har High Sierra. 10.13.6

Safari 13.12

 

Ja, när jag klickar på "Logga in" får jag svaret "Safari kan inte öppna sidan".

 

När jag pratar med Carnegie support, säger de att det vid senaste uppgraderingen hos dem uppstod en felfunktion beträffande Mac. Och att de inte kan ange när den kan bli åtgärdad.  Och rekommenderar mig att ladda hem Google Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Explorer säger:

Jag har High Sierra. 10.13.6

Safari 13.12

 

...ladda hem Google Chrome.

Länken fungerar med High Sierra och Chrome (96.0.4664.55 (Officiell version) (x86_64)

Länken fungerar med Big Sur och senaste Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS kan alltså uppdatera Mac OS och använda Safari. Å andra sidan kan det ställa till med en massa andra saker vad gäller användningen av datorn (32-bitarsprogram upphör att fungera till exempel). Bättre att använda Chrome, tycker jag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Explorer säger:

Jag har High Sierra. 10.13.6

Safari 13.12

 

Ja, när jag klickar på "Logga in" får jag svaret "Safari kan inte öppna sidan".

 

När jag pratar med Carnegie support, säger de att det vid senaste uppgraderingen hos dem uppstod en felfunktion beträffande Mac. Och att de inte kan ange när den kan bli åtgärdad.  Och rekommenderar mig att ladda hem Google Chrome.

Kan det ligga kvar några gamla kakor, som ställer till det?

Som medlem borde det finnas gamla kakor.

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag laddat hem Chrome. Och kommer nu ganz geschwind in på Carnegie.

 

Bra.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...