Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa externa skärm till en 27" Imac?


HH123
 Share

Rekommendera Poster

Vilken är den absolut bästa externa skärmen just nu  till en Imac eller MacBook Pro?  Har sett andras externa skärmar men besviken på bildkvalitet i jämförelse med macens skärm. Den ska användas som ett komplement till Imacen för mer skärmyta så gärna att den är lika skarp som Imacens eller bättre.

 

En bonus är om den också passar ihop med Imacen rent estetiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med bäst? Är priset med i beräkningen då?

 

Jag har en https://cdon.se/hemelektronik/dell-ultrasharp-u2720q-led-skarm-27-27-visbar-3840-x-2160-4k-60-hz-ips-350-cd-m2-13001-5-ms-hdmi-displayport-usb-c-med-3-a-p50851278?gclid=CjwKCAiA4veMBhAMEiwAU4XRr3fVBrIdwClwSlry_HG0J5-XxdafBj5KHkmDf_s8YaTpccAseuTs5RoCQ-sQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds på jobbet och är sjukt nöjd med den.

 

Spelar priset ingen roll så skulle jag väl säga Apple pro display XDR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Bygg en egen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Vredurs säger:

Vad menar du med bäst? Är priset med i beräkningen då?

 

Jag har en https://cdon.se/hemelektronik/dell-ultrasharp-u2720q-led-skarm-27-27-visbar-3840-x-2160-4k-60-hz-ips-350-cd-m2-13001-5-ms-hdmi-displayport-usb-c-med-3-a-p50851278?gclid=CjwKCAiA4veMBhAMEiwAU4XRr3fVBrIdwClwSlry_HG0J5-XxdafBj5KHkmDf_s8YaTpccAseuTs5RoCQ-sQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds på jobbet och är sjukt nöjd med den.

 

Spelar priset ingen roll så skulle jag väl säga Apple pro display XDR

Tack! snygg Appleskärm men galen prissättning för mina behov. 

 

Om jag förstår rätt verkar det viktiga parametrar vara:

- IPS

- 4K 

- 350 cd/m² eller mer

 

Någon input på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag prövade en 32" 4K på jobbet idag (Dell ultrasharp 3219Q). Blev faktiskt positivt överraskad av kvaliteten. Körde på 3008x1692 pixlar vilket gav ungefär samma upplevelse som på en retina-skärm i optimalläge. Dock blev det lite suddigare än t.ex. en iMac 5K i och med att det blir en fraktal skalfaktor, men fullt användbart. Kan tänka mig att det blir ännu bättre om man har samma upplösning på en mindre 27-tummare.

 

350 cd/m2 är dock rätt långt under iMacs 500.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...