Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ATV + Sonos, förvalt ljud


thella82
 Share

Rekommendera Poster

Hej! 
 

Har lite bekymmer med att min ATV alltid verkar vilja använda TV:ns inbyggda högtalare (se bild) för ljud ut. Måste in och ändra manuellt varje gång om jag istället vill ha valet ”Sonos” (se bild). 
 

Det konstiga är att även om inbyggda högtalare är valt så kommer ljudet ut min Sonos arc. Så långt allt gott. Däremot upplever jag att surround-ljudet blir bättre om jag använder valet ”Sonos” som jag alltså måste ställa in manuellt varje gång. När detta är valt så kommer ljudet ur min Play 1 som jag har som satelliter, på ett tydligare sätt.
 

Någon idé vad detta kan bero på och om jag kan ändra förvalt ljud ut på något vis? 

C645F965-6FD4-4D83-97C2-35CF2AEBE8D8.jpeg

FBE94981-2734-40B5-9299-15412BC8FC2F.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
sundstroem.mac

Upplever samma sak. Har provat dra ut kabeln som är kopplad från högtalaren till tvn och haft den enbart trådlöst ljud. Men då försvinner ljudet helt ibland för mig eller så kan jag inte styra volymen. Blir inte klok på det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fortfarande inte lyckats lösa problemet, trots att jag suttit med Sonos-supporten i över en timme helt nyligen. Till slut hänvisar de till Apple (vars support ju kostar pengar…). Nu på sistone har jag helt enkelt övergett min ATV, och börjar köra med TV:ns inbyggda appar. Då blir åtminstone ljudet rätt! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

Tråkigt, man vill ju att det ska funka. Tycker dessutom smart tv apparna är så mycket långsammare. Men jag har ju gett upp också. För sist jag pillade försvann ljudet helt och jag vet inte riktigt vad det berodde på heller för plötsligt kom det tillbaka. Kan va min Sonos som är skräp eller är det apple tvn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...