Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hållare/modul för SSD till Mac Pro 2010


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

De utdragbara hållare för diskar är anpassade för vanliga hårddiskar. Finns det någon passande modul/hållare för vanliga SSD att fästa i dessa befintliga hållare, eller någon annan lösning? Som det är nu har jag satt dit dem så de sitter fritt med risk att de kan lossna. Har sett att Amazon har en plastvariant men till ett högt pris. 
Tips emottages tacksamt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

De utdragbara hållare för diskar är anpassade för vanliga hårddiskar. Finns det någon passande modul/hållare för vanliga SSD att fästa i dessa befintliga hållare, eller någon annan lösning? Som det är nu har jag satt dit dem så de sitter fritt med risk att de kan lossna. Har sett att Amazon har en plastvariant men till ett högt pris. 
Tips emottages tacksamt. 

Jag köpte nån sorts behållare till de jag satte in i min Mac Mac Pro 5.1… men som du säger de är dyra. ( jag minns inte var jag köpte) De sista SSD som jag satt in är bara intryckta i kontakten och med lite tejp som extra säkerhet. Har suttit på plats flera år utan problem.

(man bör kanske kolla att sitter kvar om datorn flyttas)

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Alix säger:

Nä, men de fungerar (nog) inte. 
jag har köpt ett flertal liknande som inte fungerat. Skruv-Hålen sitter fel eller sitter så att disken inte går att trycka fast i datorns kontakt.


dvs ssd går inte att fästa så att det fungerar.

Redigerad av boevil
Jag var Oklar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, boevil säger:

Nä, men de fungerar (nog) inte. 
jag har köpt ett flertal liknande som inte fungerat. Skruv-Hålen sitter fel eller sitter så att disken inte går att trycka fast i datorns kontakt.


dvs ssd går inte att fästa så att det fungerar.

Aha, jag förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Dubbelhäftande tape duger.

Inte så bra, det finns ingenstans att fästa tejpen på datorn.

’jag använder istället tejpsnara som disken vilar på.


den här videon beskriver problemet, men innebär ingen lösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, SirKnasen säger:

Epic Khaby Lame 😃

Stänga igen sidoväggen/luckan är inte ett alternativ för att slippa se den blå hårddisksläden?

Herregud, nej, man vet ju att den finns där! 😱 

 

;) 

 

Design är viktigt. Apple showar för JerryRigEverything:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
2021-11-17 14:37, boevil säger:

Ett alternativ är att skippa släden från OWC och tejpa fast ssd:n med silvertejpen?

Finns en annan mycket billigare i metall som jag köpte. Tror det var Sabrent. Kostade någon hundring på Amazon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...