Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så mycket snabbare är tiokärniga M1 Pro än grundmodellen


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Apple vill sälja så dyrt som möjligt genom att locka och lirka såklart.

Det är så effektivt att det är mycket svårt att stå emot ens om man är klart medveten om det.

Man blir rånad och känner sig förbannat nöjd efteråt. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vardagliga sysslor märker man inte skillnad

men skall du spela in nästa James Bond film

med massvis med effekter så behöver du så klart

mycket kraft och då tatar vi inte millisekunder

utan då är det klart bättre att få filmen klart på timmar

istället för dagar

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

vardagliga sysslor märker man inte skillnad

men skall du spela in nästa James Bond film

med massvis med effekter så behöver du så klart

mycket kraft och då tatar vi inte millisekunder

utan då är det klart bättre att få filmen klart på timmar

istället för dagar

Så är det Ronny. Jag antar att det jag bestämt mig för är att nästa Mac antagligen kommer att bli en av budget-modellerna. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad man vill ha och vad man behöver är ju inte alltid samma sak 🙂 Skulle nog klara mig väldigt bra på en 13" variant för det mesta.. men sen finns det tillfällen då lite mer krut och portar är klart användbart. Lite svårt att veta var man ska lägga ribban. Plånboken får väl bestämma som vanligt 🙂

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Mr Walker säger:

Vad man vill ha och vad man behöver är ju inte alltid samma sak 🙂 Skulle nog klara mig väldigt bra på en 13" variant för det mesta.. men sen finns det tillfällen då lite mer krut och portar är klart användbart. Lite svårt att veta var man ska lägga ribban. Plånboken får väl bestämma som vanligt 🙂

 

Jag har råd med Apples bästa och mest kraftfulla, till och med en maxad Mac Pro.

Men vad tusan ska jag ha den till som dessutom blir omkörd redan om några år?

Jag ser ingen sans eller förnuft i att köpa värstingmodeller annat än för professionellt bruk där fart ställs höga krav på.

För familjen Svensson och deras dagliga slösurfande räcker den billigaste instegsmodellen.

Mac minin är väl den billigaste på 8500 kr. Men även en MacBook Air på 12500 kr kan vara intressant.

Mäktigt kraftfulla bägge två och mycket mer än de allra flesta faktiskt behöver.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Oavsett vilken man väljer så lär den vara snabbare än den dator du har idag. :rockapa:

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är ju att för vanlig surf går det med en riktigt gammal dator bara det finns ett OS och en browser den kan köra på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...