Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Touchbar helt blå??


Stefan55
 Share

Rekommendera Poster

Citat

 

Tjena! Jag har en MacBook Pro M1 chip den senaste modellen och min touchbar blev alldeles blå igår och jag trodde att jag kom åt någon knapp men det verkar inte vilja försvinna. Testat starta om datorn och det hjälper inte. Trycker jag på ställen på touchpaden så märker jag att den fortfarande funkar men i och med att jag inte ser var jag trycker så är det hopplöst. Vet någon hur jag löser detta? Hittar inget om det på nätet. Skickar med en bild också. Tack på förhand!

BC4E1761-59B3-472B-9A6C-053FAF2E0426.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat att stänga av datorn en stund (och inte bara starta om den).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stängde av den igår kväll innan jag la mig och har haft den avstängd över natten, så det hjälper inte heller :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Stefan55 säger:

Vet någon hur jag löser detta?

Det kan helt enkelt vara fel på den och du har ett reklamationsärende. Vill du prompt pilla själv hittar du guide här:

 

https://support.apple.com/en-gb/guide/apple-configurator-2/apdd5f3c75ad/mac

 

Men det finns ingen garanti att det skulle hjälpa, M1-macars fel är okarterat territorium för de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du satte den inte bara i vila?

 

När blir den blå? Så fort du startade den? Eller sedan du loggat in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag stängde av den helt. Den blev blå från ingenstans igår när jag satt och jobbade på den, trodde först jag hade kommit åt någon knapp men det har jag inte. Idag blir den blå så fort jag startat den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog lämna in den :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Alix säger:

Vad säger @SirKnasen om detta? Nya tider, nya problem? :fundersam:

Tyvärr är det nog hårdvarufel.

Om möjlighet finns så kan man testa en fullständig restore mha Apple Configurator 2 för att återställa och installera om samtliga systemen i datorn för att se om det gör någon skillnad.

https://support.apple.com/sv-se/guide/apple-configurator-2/apdd5f3c75ad/mac

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...