Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativ till Evernote


Heimdal
 Share

Rekommendera Poster

Hej, har använt Evernote i riktigt många år men söker nu en annan lösning. Mitt behov är i första hand att kunna öppna/läsa samt en god sök-funktion på olika enheter - iMac High Sierra, iPhone XS o iPad Air 2 - men också gärna kunna arkivera dokument.

 

Har aldrig riktigt satt mig in i ”Anteckningar” - är det kanske den bästa lösningen? Det kräver väl en del lagringsutrymme i iCloud?

 

Tager tacksamt emot goda råd o tips

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör OneNote....

 

Men googla jämförelser mellan OneNote och Evernote och läs och se om det är något för dig.

 

 

 

Redigerad av Sunny_man
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Sunny_man säger:

Jag kör OneNote....

 

Men googla jämförelser mellan OneNote och Evernote och läs och se om det är något för dig.

 

 

 

Glömde detta...

 

Du kan även importera anteckningarna från Evernote till OneNote....

 

https://support.microsoft.com/en-us/office/import-notes-from-evernote-into-onenote-for-mac-3c9d8daa-53a7-45da-9f5f-eb2dfd8777bf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Sunny_man säger:

Glömde detta...

 

Du kan även importera anteckningarna från Evernote till OneNote....

 

https://support.microsoft.com/en-us/office/import-notes-from-evernote-into-onenote-for-mac-3c9d8daa-53a7-45da-9f5f-eb2dfd8777bf

Tack för input, men vill helst inte ha ett Microsoft Konto😱

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples Kalender-app kan mycket av det där med anteckningar, bilagor, url, plats osv som kan behövas vid ett möte eller vadhelst det kan behövas för.

 

Skärmavbild 2021-10-20 kl. 15.24.19.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, mikaellq säger:

Apples Kalender-app kan mycket av det där med anteckningar, bilagor, url, plats osv som kan behövas vid ett möte eller vadhelst det kan behövas för.

 

Skärmavbild 2021-10-20 kl. 15.24.19.png

Jag har nog formulerat mitt fråga fel.
 

Söker efter ett program/App som kan ersätta Evernote. Jag använder Evernote bl.a. till att notera alla mina abonnemang/koder/länkar till olika lösningar. Inte som en kalender.

 

Kan ju naturligtvis kopiera allt till Word, Pages eller Google Docs - eller bara använda ”Anteckningar”?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Heimdal säger:

Jag har nog formulerat mitt fråga fel.
 

Söker efter ett program/App som kan ersätta Evernote. Jag använder Evernote bl.a. till att notera alla mina abonnemang/koder/länkar till olika lösningar. Inte som en kalender.

 

Kan ju naturligtvis kopiera allt till Word, Pages eller Google Docs - eller bara använda ”Anteckningar”?

Jag använder Anteckningar till sådant. Även längre texter då Anteckningars utmärkta integration i övriga Apple-miljön, som iCloud, gör att jag inte behöver hålla reda på filer eller backup. Apple och Anteckningar gör det åt mig så att jag ska kunna koncentrera mig på innehållet, mina dagliga verksamheter och idéer.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Sunny_man säger:

Man kan även importera text från Evernote också.

 

Import från Evernote

Tack, låter som en fantastisk lösning😀👍. Kollar på mina möjligheter för att exportera Noter från Evernote till enex. filar. Läser att det krävs en äldre version av Evernote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej igen, det gick fint att exportera allt från Evernote o importera till Anteckningar, men har fått ett nytt problem jag inte kan lösa.

 

Importerar allt till Anteckningar på min iMac o iCloud är aktiverat. De dyker upp på min iPhone o iPad.

Nästa gång jag öppnar Anteckningar på min iMac är allt borta. Kollar iCloud.com som också är tomt. Gör det igen - importerar till Anteckningar o nu kan jag se dem både på min iMac o i iCloud.com. Nästa dag är det borta igen på både iMac o i iCloud.com. 
 

Har ytterligare två iMac - vid start av anteckningar dyker allt upp, för att bara försvinna igen nästa gång jag startar programmet.

 

Allt ligger kvar på iPhone o iPad, men har tre maskiner som inte vill visa mina anteckningar.

 

Två iMac med High Sierra, en med El Capitan.

 

Har försökt flera gånger nu men med samma resultat. Har också loggat ut o in från iCloud på maskinerna utan att det hjälpte.
 

iPhone o iPad menar fortfarande att de ligger i iCloud….?


Någon som vet hur jag fixar detta?

 

(Noter=danska för Anteckningar)

 

 

C45632F1-C772-42E7-98FB-1F46535EEFD3.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...