Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så laddar du ned OS X 10.9 Mavericks


Alix
 Share

Rekommendera Poster

1. Installera Homebrew. Kör följande kommando i Terminalen (mappen Verktygsprogram):

 

/bin/bash -c "$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/HEAD/install.sh)"

 

2. Installera MAS* via Homebrew. Kör följande kommando i Terminalen:

 

brew install mas-cli/tap/mas

 

3. Ladda ned Mavericks till din dator (mappen Program/Appar). Kör följande kommando i Terminalen:

 

mas install 675248567

 

*MAS är en tweak för att komma åt dolt material i Mac App Store.

 

 

Eventuell vidare åtgärd:

 

4. Skapa en startbar USB-sticka med hjälp av DiscMakerX (direktlänk till rätt dmg-fil). Laddas ned via Safari (Chrome funkade inte för mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:
Spoiler

1. Installera Homebrew. Kör följande kommando i Terminalen (mappen Verktygsprogram):

 

/bin/bash -c "$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/HEAD/install.sh)"

 

2. Installera MAS* via Homebrew. Kör följande kommando i Terminalen:

 

brew install mas-cli/tap/mas

 

3. Ladda ned Mavericks till din dator (mappen Program/Appar). Kör följande kommando i Terminalen:

 

mas install 675248567

 

*MAS är en tweak för att komma åt dolt material i Mac App Store.

 

 

Eventuell vidare åtgärd:

 

 

4. Skapa en startbar USB-sticka med hjälp av DiscMakerX (direktlänk till rätt dmg-fil). Laddas ned via Safari (Chrome funkade inte för mig).

Info: Jag upptäckte att DiscMakerX-versionen inte fungerar i Big Sur. Meddelandet är retrospektivt en aning kryptiskt, men poängen är snarare att det inte fungerar i Mac OS X 10.6 Snow Leopard. Jag vet dock inte i vilken sista version av Mac OS som det fungerar, vi får testa oss fram. ¯\_(ツ)_/¯

 

dump.png.0368133743f5c93f2531a54b24136bd7.png

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Info: Jag upptäckte att DiscMakerX-versionen inte fungerar i Big Sur. Meddelandet är retrospektivt en aning kryptiskt, men poängen är snarare att det inte fungerar i Mac OS X 10.6 Snow Leopard. Jag vet dock inte i vilken sista version av Mac OS som det fungerar, vi får testa oss fram. ¯\_(ツ)_/¯

 

dump.png.0368133743f5c93f2531a54b24136bd7.png

Så det där är alltså inget för mig. Ger mig trasiga nerver. Hoppas dock att det funkar snart för dig med stadigare nerver. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Så det där är alltså inget för mig. Ger mig trasiga nerver. Hoppas dock att det funkar snart för dig med stadigare nerver. :) 

Jag är måttligt intresserad, för att kunna köra ett DTP-program som endast låter sig installeras i Mavericks, men sedan kan köras i El Capitan, på min gamla Imac. Fast det är en hel del jobb, och ingen ko på isen i dagsläget, så det får vänta. Men anvisningarna kan komma andra till nytta.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...