Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone/ipad syns inte i iTunes efter ios 15.0.2


jan.s
 Share

Rekommendera Poster

Jag har just chattat med Applesupporten då efter att jag uppdaterat till ios 15.0.2 i min iphone 12 mini och ipad g 7 de inte syns i iTunes i min iMac 21.5 mid 2011 i som kör High Sierra. Svaret var att min dator är för gammal och dessa enheter, efter den senaste iosen inte känns igen...Bra service?

Bra att veta iaf om prylarna inte dyker upp i macen

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..jag har sparat chatten..ska återuppta felanmälan och referrera till din test. Intressant och tack.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, jan.s säger:

Hmm..jag har sparat chatten..ska återuppta felanmälan och referrera till din test. Intressant och tack.

Jag kan ju tillägga då följande:

 

När jag kopplade in mobilen till datorn (för första gången) fick jag upp följande fönster i tur och ordning:

 

dump.png.26997d938f2cea8b33beb55e2715087a.png

 

2084671945_dump1.png.05a1bad78af823e0517191e44a458f67.png

 

1439679057_dump2.png.fe39d2d1ca11c2f927d49cecfcec4ced.png

 

585567171_dump4.png.7ae69a160ea65618155c2ea24b6d1296.png

 

Efter ett tag kunde jag dock öppna Itunes:

 

1692686137_dump5.thumb.png.bb951dfbff51c1e81bab12836548d4cb.png

 

Jag vet dock inte när de första dialogrutorna normalt skulle ha dykt upp, eller om de är associerade till just nya versionen av IOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack..testade just med hustruns iphone som inte är uppdaterad. Den dök upp. Anslöt min som inte dök upp. Du kan vara lycklig. :-)..Ska se om jag kan uppdatera iTunes annars har jag nyare macar på landet att testa med..Återkommer.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan möjligen ha tur att det funkar..https://discussions.apple.com/thread/251056728

 

Slår jag av/på min iphone märker datorn att den är låst och vill att det låses upp. Jag gör det och svarar 'försök igen'. Åsså dyker den inte upp...Försöker i Maverick på landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, jan.s säger:

Försöker i Maverick på landet.

Tror du att du kommer lyckas bättre med ett ännu äldre operativsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, skrev fel, menade Mojave (rodnande..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, jan.s säger:

Du kan möjligen ha tur att det funkar.

Jag är övertygad om att tur inte har med saken att göra. Snarare tror jag att den drivrutin som jag fick ladda ned inte längre fungerar för dig. Eller att din dator har något annat system- eller programfel. Du kan ju testa att skapa ett nytt konto och se om drivrutinen är kontorelaterad (användarbibliotek).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min Mac Mini late 2012 med Mijave ände exakt det som du, Alix, upplevde. ITunes stängdes av mig för att en ny programvara installerades. När dettta var gjort visades min iphone i iTunes.

 

ska testa med en ny användare på min iMac när jag är hemma igen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med en ny användare i High Sierra. Mobilen ios 15.0.2 syntes inte heller här, i iTunes. För mig är det ingen ko på isen, jag kan återställa mobilen  eller gå in i DFUmode på landet. 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...