Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorn tror att den är full


g8012
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har problem med min dator som är ofattbart seg. Jag misstänker att datorn tror att den är full. 

Jag har synkat datorn med dropbox och bara sparat filer där så det ska vara 221 gb ledigt. När jag kollar minnet står det att det är just 221 gb legigt med att jag samtidigt har dokument som tar upp 682 gb fast hårddisken bara rymmen 500 gb. (Se bild)
Är det någon som vet hur man löser det är? Tack på förhand!!

image.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har valt att inte spara dokumenten på datorn utan bara på dropbox men det verkar det som att datorn inte förstår. Det kan förstås vara nåt annat också som gör att den är långsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, g8012 säger:

Hej!

Jag har problem med min dator som är ofattbart seg. Jag misstänker att datorn tror att den är full. 

Jag har synkat datorn med dropbox och bara sparat filer där så det ska vara 221 gb ledigt. När jag kollar minnet står det att det är just 221 gb legigt med att jag samtidigt har dokument som tar upp 682 gb fast hårddisken bara rymmen 500 gb. (Se bild)
Är det någon som vet hur man löser det är? Tack på förhand!!

image.jpg

Prova att starta datorn i *Felsöker läge , vad visar lagringsdialogen då?

Starta sedan om på vanligt sätt o kolla igen.

’har du testat om din hdd är ok?

 

 

vad visar fönstret som ligger under dialogen med lagring?

använder Mail 90 % av processorkraften?

vad har du för dator?


*felsöker ovan ska vara felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du slagit på Time Machine och sedan inte anslutit backup-disken på länge? För då skapas lokala backuper av dina dokument.

 

OmniDiskSweeper kan tala om var det ligger stora filer/mappar.

https://www.omnigroup.com/more

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gått till om den här datorn under äppel-menyn, lagring och letat efter de stora filerna där. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...