Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa barnets Ipad


r00t
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min dotter har en Ipad 2017/2018 som hon använder. Jag skulle vilja kunna fjärrlåsa hennes Ipad från min Ipad, PC, eller androidtelefon och sedan kunna låsa upp den när jag vill.

 

via "Hitta min Iphone" kan jag låsa den, men då behövs bara pinkoden till Ipaden för att öppna den igen. Går det att låsa den så att man måste ange apple id för att kunna använda den igen?

 

Någon som har tips på om detta går att lösa?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-10-05 22:03, SirKnasen säger:

Vad vill du få ut av detta?

Borde inte Skärmtid via familjedelning vara bättre?

https://support.apple.com/sv-se/guide/ipad/ipad02e876e6/14.0/ipados/14.0

Hade gärna använt skärmtid, dock så är hennes Apple-ID skapat som ett vanligt och inte som ett för barn och då verkar det inte gå att styra. Vill heller inte skapa ett nytt åt henne, då hon har fått en hel del spel och även i app köp kopplat till sitt Apple-ID.

 

Jag vill kunna låsa hennes padda på något sätt så att hon inte kan använda den (spela/youtube osv) och sedan kunna låsa upp den med en knapptryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att bara be om och behålla den till du tycker hon har tid att leka med den än att låsa den på håll. Jag förmodar att du vill begränsa skärmtid och det är väldigt viktigt för barns hjärnor enligt vad som sägs, ja även för oss vuxna tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi kört skärmtid sedan barnen fick telefoner. Mycket irritation i början men efter ett tag så lugnade det ner sig. Nu - några år senare - så kan de faktiskt själva begränsa sin skärmtid då de insett att det är ganska skönt att inte stirra in i skärmen. Skärmtid är ett grymt bra hjälpmedel.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...