Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bokmärkesmeny


johann strauss
 Share

Rekommendera Poster

johann strauss

Bokmärkesmeny försvinner vid nedstängning av Safari 15.0 . Hur gör man att Bokmärkesmeny kommer upp automatisk vid öppnandet av Safari?som tidigare i Safari 14.0?

Någon som har en idée?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 15 verkar fungera olika i Catalina och Big Sur, vilket OS har du? Jag använder Catalina och det enda som hände mig var att knappen ”startsida” försvann, den fick jag lägga tillbaka manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johann strauss

Hej! Jag har Big Sur. Tidigare så kund man markera om man ville ha Bokmärkesmeny eller läslista uppe . Numera så måste du välja VARJE gång, om du vill ha Bokmärken eller Läslista uppe vid start av Safari. Jag har letad efter en inställning ,men har inte hittad någon som man kan välja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag kör Catalina är det svårt för mig att svara på det, men du kan ju ha ett antal favoriter och top sites på startsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johann strauss

Ja, men jag har ganska många favoriter där jag hoppar fram och tillbaka, och då är det bättre när man får bokmärken direkt vid uppstart av Safari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, johann strauss säger:

Bokmärkesmeny försvinner vid nedstängning av Safari 15.0 . Hur gör man att Bokmärkesmeny kommer upp automatisk vid öppnandet av Safari?som tidigare i Safari 14.0?

Någon som har en idée?

Hur gör du för att visa bokmärkesmenyn? Jag klickar på ikonen för "Visa sidofält" högst upp till vänster. Sen klickar jag på bokmärken. Då finns bokmärkena kvar när jag startar om Safari. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johann strauss

Hej! Tyvärr så fungera det inte så hos mig!När jag öppnar Safari, så ser det ut så här.Jag måste markera varje gång jag öppnar Safari, att jag vill ha Bokmärken!

Skärmavbild 2021-10-05 kl. 21.53.04.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, johann strauss säger:

Hej! Tyvärr så fungera det inte så hos mig!När jag öppnar Safari, så ser det ut så här.Jag måste markera varje gång jag öppnar Safari, att jag vill ha Bokmärken!

Skärmavbild 2021-10-05 kl. 21.53.04.png

Testa den här inställningen nedan. Efter att ha ställt in bokmärkessidofältet så öppnas det likadant efter omstart för mig.

 

dump.png.771e9c74ada3b58004c7da4ec28f74b2.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johann strauss

Tyvärr, det gick inte, samma sak som tidigare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, johann strauss säger:

Tyvärr, det gick inte, samma sak som tidigare!

Kan du posta en skärmdump hur du vill att det ska se ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johann strauss

Jag vill att bokmärken syns redan när jag öppnar Safari!958293173_Skrmavbild2021-10-06kl_08_37_59.thumb.png.6f4cbc95bbcc499a06d1700a8af4e93c.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, johann strauss säger:

Jag vill att bokmärken syns redan när jag öppnar Safari!958293173_Skrmavbild2021-10-06kl_08_37_59.thumb.png.6f4cbc95bbcc499a06d1700a8af4e93c.png

Menar du att mappen Nya Favoriter ska vara i nedfällt läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johann strauss

Jag tar en hel Skärmdump, så syns det bättre!258987015_Skrmavbild2021-10-06kl_08_41_58.thumb.png.a8940d518cea3e3c6ba88a605ba15a86.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johann strauss
27 minuter sedan, Alix säger:

Menar du att mappen Nya Favoriter ska vara i nedfällt läge?

Ja precis!,som det har varit vid tidigare Safari 14.xxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, johann strauss säger:

Ja precis!,som det har varit vid tidigare Safari 14.xxx

Jag har kollat runt och jag får det inte att fungera så som du vill ha det, tyvärr. :(  Det är nog så att man satsar på en annan layout med flikgrupper och dylikt.

 

Du kan anteckna intresse för Orion browser som utseendemässigt är likt Safari 14 och som också bygger på WebKit. Ännu i beta, så det tar nog tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, johann strauss säger:

Ja precis!,som det har varit vid tidigare Safari 14.xxx

Skumt, för mig kommer Safari ihåg vilka mappar som är öppnade i listan.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...