Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac mini skärmproblem late 2014


Tarok
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Helt plötsligt så börjar Minin bete sej konstigt, när man startar upp den så kommer jag till inloggning men så plötsligt blir skärmen svart sen kommer den tillbaka har jag tur hinner jag logga in sen blir den svart igen, inget fel på skärmen det har jag kollat, som jag ser det är det kört med minin, men det jag undrar om jag köper en ny mini kan man då koppla ihop dom så att jag kommer åt hårdisken på den gamla minin, för som jag förstår så är det bara något vajsing med grafik delen, tacksam för all hjälp jag kan få.

Med vänlig hälsning, 

Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat annan skärm?

Tänker om handskakningsproblem/kabelproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behövs inte skärmen fungerar perfekt på min G4 Cube så problemet ligger i Minin, helt hundra är jag på detta, åtminstone 99%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM det är fel på grafikkortet på din mini, borde det inte vara några problem att koppla ihop den med en ny dator och föra över filerna till den, t. ex. via flyttassistent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, RonnieL säger:

OM det är fel på grafikkortet på din mini, borde det inte vara några problem att koppla ihop den med en ny dator och föra över filerna till den, t. ex. via flyttassistent.

Nej, om den går att starta. Annars finns det väl vissa problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, KMN säger:

Nej, om den går att starta. Annars finns det väl vissa problem?

Givetvis, går den inte att starta är det ju stora problem, men av TS beskrivning överst uppfattade jag saken så att den startar men skärmen ändå är svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr i världen kunde man starta upp bägge Datorerna och sen kommer jag inte ihåg vilken Tangent man skulle hålla inne på den ena Datorn så kom den upp som en hårddisk på den andra Datorn, undrar bara om den möjligheten finns än idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...