Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns iPhoto för MacBook Air?


Marit G
 Share

Rekommendera Poster

Jag har organiserat mitt bildarkiv - över 10 tusen fotos - i iPhoto på min MacBookPro som jag nu fasar ut, och vil i stället använda min nya MacBook Air. Men jag hittar inte iPhoto för MacBook Air. Finns det? Hva använder ni i så fall i stället? Appen Bilder funkar inte eftersom jag behöver organisera bilder efter titlar som måste vara synliga. Kan någon hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Marit G säger:

Jag har organiserat mitt bildarkiv - över 10 tusen fotos - i iPhoto på min MacBookPro som jag nu fasar ut, och vil i stället använda min nya MacBook Air. Men jag hittar inte iPhoto för MacBook Air. Finns det? Hva använder ni i så fall i stället? Appen Bilder funkar inte eftersom jag behöver organisera bilder efter titlar som måste vara synliga. Kan någon hjälpa mig?

Vilken version av Mac OS har du på din MBA?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Marit G säger:

Appen Bilder funkar inte eftersom jag behöver organisera bilder efter titlar som måste vara synliga. Kan någon hjälpa mig?

Det går att ha synliga titlar i Bilder också. Gå till menyn Innehåll > Metadata och se till att Titlar är förbockat. Då visas troligtvis filnamn under alla bilder. Klicka på ett filnamn för att skriva in din egen titel. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

OK, då provar jag med Photos. Har fått fram titlar i Photos - då behöver jag bara veta hur man lägger inn datum och tid (då bilden togs) som titel (ser att det går att skriva nn det manuellt, men det går inte med 10 000 bilder).

Jag kör Big Sur 11.5.2 på MBA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder ska kunna importera direkt från iPhotos bildbibliotek och då borde väl titlarna följa med?

 

Tyvärr har inte Bilder alla funktioner som iPhoto har. Särskilt betyg på bilderna använder jag mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

titlarna följer nog med på bilderna jag importerar, men jag tar ju stendigt nya som jag vil skal ha dato och tid som titel. i iPhoto fanns en snabb-funktion för att andra titel til dato och tid för många bilder samtidig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Marit G säger:

men det går inte med 10 000 bilder

 

4 minuter sedan, Marit G säger:

jag tar ju stendigt nya som jag vil skal ha dato och tid som titel. 

Fast då är det ju inte 10000 bilder på en gång. :) 

Du får väl testa Bilder och se vilka funktioner som finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...