Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipad Pro 11 vs12.9 för distansarbete


Krösamaja
 Share

Rekommendera Poster

Kommer prova Apples ekosystem efter att ha kört android. 

 

Jag kommer arbeta en del på resande fot och kommer får en MBP via mitt arbete. Därför funderar jag att använda en Ipad pro som extraskärm via sidecar och även använda den privat. När jag tidigare har arbetat på distans tjänst det som att det är den största hindret att vara produktiv när jag bara har haft en skärm.

 

Dock verkar en del klaga att 12.9 är för stor. Vad tror ni? Jag har själv inga problem med en bärbar på 14 tum. 

 

Hade ni tipsat om att prova med 11 eller köra direkt med 12.9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

storleken har ingen större betydelse när man sitter så när

däremot ett riktigt tangentbord behövs.

 

titta på logitech eller apples alternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, ronny säger:

storleken har ingen större betydelse när man sitter så när

däremot ett riktigt tangentbord behövs.

 

titta på logitech eller apples alternativ

Har tänkt prova Apples egna magic keyboard för ipaden. Annars har jag redan ett bra trådlöst tangentbord från logitech så bör fungera bra.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick från 11” till 12.9” och tycker den större skärmen är en fördel, har själv använt den lite som extra skärm och tycker det funkar bra. Kör med Apples Magic Keyboard och det funkar riktigt bra och skönt att skriva på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inget behov av annat tangentbord än det som sitter fast i min MBA M1. Mus behövs inte heller.

 

Sidecar har jag aldrig testat och jag använder sällan mer än en skärm, men en väska som rymmer en MBP och en iPad på 11" bör utan problem rymmer en MBP och en iPad på 12,9". Och större är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...