Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konstig ”viktig plats” i kartor.


boevil
 Share

Go to solution Solved by Mattiasgbg,

Rekommendera Poster

Jag använder inte programmet kartor speciellt mycket, men i.o.m skärmwidgeten som visar kartor ser jag en konstig plats som markeras som viktig.

 

2F77F089-BED1-49A8-BAB4-6CD397594A4F.thumb.jpeg.76733806d0c7f0fe825d1bf752abf51d.jpeg

 

jag har ingen anknytning till platsen, som visar sig vara ett övergångsställe på Bergslagsvägen.

Jag har inte släppt någon knappnål på platsen, det finns alltså ingen sådan att ta bort.

Vad jag vet har jag inte på annat sätt angivet platsen, men ändå är den ”viktig”?

 

är det någon som vet ?

 

inte viktigt, men löjligt irriterande 

 

min fru har inte platsen på sin iPad 

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Jag gissar att du tillräckligt nyligen har varit på platsen och därmed övertygat en algoritm om dess viktighet.

Titta under Inställlningar>Integritet>Platstjänster>Systemtjänster>Viktiga platser. Där kan du se när du besökt dina viktiga platser. Du kan också radera olämpliga viktig platser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag gissar att du tillräckligt nyligen har varit på platsen och därmed övertygat en algoritm om dess viktighet.

Titta under Inställlningar>Integritet>Platstjänster>Systemtjänster>Viktiga platser. Där kan du se när du besökt dina viktiga platser. Du kan också radera olämpliga viktig platser.

Tack för ditt svar, jag verkar kunna rensa men inte radera en specifik plats. 8B16EDAC-F92F-4E62-BEFC-E6E4EEF228A4.thumb.jpeg.ffbb986848101bcb936c2e5905f9b3b9.jpeg

Jag kan inte se vilka platserna är, om det inte är de färgade platserna.

Men Eva o Viktor känner jag inte.

Den ”viktiga” platsen visas inte på den här kartbilden? (Jag har rullat till samma läge som i den första bilden)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog rätt som du skriver.’

Citat

Jag gissar att du tillräckligt nyligen har varit på platsen och därmed övertygat en algoritm om dess viktighet.

Jag har passerat övergångsstället flera gånger under mina promenader. Men jag har ju passerat många platser under mitt liv… 🚶‍♂️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, boevil säger:

Du har nog rätt som du skriver.’

Jag har passerat övergångsstället flera gånger under mina promenader. Men jag har ju passerat många platser under mitt liv… 🚶‍♂️

Vad glad för att det bara var ett övergångsställe, jag hade en gång "Muhammed" som viktig plats. Jag insåg att jag ibland passerade ett företag eller liknande som hette så.

Jag gissar att platser glöms bort efter ett tag om de inte återbesöks.

 

Tillägg: Det kan ju vara så att övergångsstället/korsningen passeras ganska ofta då det handlar om just en korsning. Jämför med Gamla stan i Stockholm, ska du resa mellan den norra och den södra malmen så passerar du Gamla stan.

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Vad glad för att det bara var ett övergångsställe, jag hade en gång "Muhammed" som viktig plats. Jag insåg att jag ibland passerade ett företag eller liknande som hette så.

Jag gissar att platser glöms bort efter ett tag om de inte återbesöks.

Ok, jag kommer på att i närheten av min viktiga plats finns en naturlig dam där det kryllar av änder. Jag har tagit flera bilder på platsen, kanske är det det som gör platsen viktig?


dam skulle vara damm. 😂

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, boevil säger:

Ok, jag kommer på att i närheten av min viktiga plats finns en naturlig dam där det kryllar av änder. Jag har tagit flera bilder på platsen, kanske är det det som gör platsen viktig?

 

Jag tror jag förstår varför diin fru inte anser platsen vara viktig.

Att man använder appar på en plats kan nog påverka viktigheten.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...