Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att bilder visar sig självt


xyz123
 Share

Rekommendera Poster

Jag råkade uppgradera min rätt så gamla iPad till version 15.0. Efter denna uppgradering så dyker det upp bilder, tillsammans med en del annat, när man öppnar iPad. Vad i glödheta h-e menas med att rota i mina bilder!!! LÅT BLI! De är i och för sig i allra högsta grad oskyldig bilder, en del från 1900-talets början. Men  ni har ingen som helst rätt att rota i dessa. Än mindre att slumvis visa några av dessa. De finns i datorn eftersom de 'mellanlandade' där inför överföring till annan långtidslagring. De allra flesta har tagits av andra. Det var ytterst nära att jag hoppade jämfota på min iPad i ren ilska över ert tilltag. 

Nu måste jag leta upp i manualen hur man tar bort detta. Det kommer troliga att kosta mig en massa tid som jag kunnat använda till annat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple givetvis och Microsoft gör samma sak dvs lägger sig i saker dom inte har med att göra och ställer till det och det på våra grejer vi köpt för våra pengar så det bör ju rimligtvis vara olagligt typ egenmäktigt förfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, xyz123 säger:

Nu måste jag leta upp i manualen hur man tar bort detta. Det kommer troliga att kosta mig en massa tid som jag kunnat använda till annat. 

Eller så hade du kunnat fråga här hur man gör, när du ändå gjorde dig besvär med skriva ett inlägg. 😉

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna "feature" ingår när du godkänner Apples och Pyttemjuks användarvillkor......

😉

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är ju givetvis om dom dvs apple inte håller på med sånt där trams och respekterar äganderätten. Tänk om tex City Gross eller korna hade en klausul för mjölköpare som ger dom rätt att bestämma över mjölken efter att kunden köpt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat hur man blir av med eländet. Man trycker på "widgeten" så kommer ett val upp. där kan man välja ta bort olyckan. 

Men, MEN, ..., Jag tvivlar på om detta beteende kan vara lagligt. Det borde inte vara det! Det innebär att bilder som inte borde visas hastigt och olustigt dyker när man är i färd med att visa något helt annat för en bekant. (Jag tänker INTE på porrträsket!) Man kan ha en bild som visar upp ett tekniskt problem. Kan vara mycket olyckligt att visa upp. Eller en bild som visar upp en teknisk lösning som man kanske kan få patent på. 

Det finns givetvis en massa andra exempel där det är djupt olyckligt om en bild kommer fram vid helt fel tillfälle.

Det är frestande att försöka skriva en stämning.

Men såväl (s) som de borgerliga har urvattnat många paragrafer så de blivit oanvändabara till det de ursprungligen skulle ta hand om. Och förmågan att läsa rätt innantill har många jurister tappat fullständigt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, just det! Det ÄR upprörande! Jag har fråntagits kontrollen över vilka bilder som visas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Problem med att bilder visar sig självt

Justerat årets kassaste rubrik till begriplig och sökbar.

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan faktiskt hålla med dig. Körde igång min nya iPhone 12 och den hade samlat ihop bilder med skogsmotiv. Jag har inget mot det i sig, men de borde fråga först och inte bara vältra över färdigt faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom visar ju det att Apple har analyserat alla mina bilder. Vilket vi ju i och för sig redan har läst om men nu drabbar det mig. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Jag kan faktiskt hålla med dig. Körde igång min nya iPhone 12 och den hade samlat ihop bilder med skogsmotiv. Jag har inget mot det i sig, men de borde fråga först och inte bara vältra över färdigt faktum.

Har den gjort ett eget album med skogsbilder? Jag har testat att söka efter bildinnehåll och då funkar sökord som "skog" bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...