Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av hitta min iPhone när skärmen inte fungerar?


stabilt12
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Min sambo ska skicka in sin telefon till telefon för att skärmen är sönder och fungerar inte. Innan hon gör det ska hon stänga av hitta min iPhone. Vi kan inte göra det på telefonen eftersom skärmen är sönder. Har försökt via iCloud.com. Men när man in telefonen igen så behöver man logga in med apple-id och då är hitta mina iPhone fortfarande på och enheten finns på iCloud igen. Hur ska vi göra för att kunna säkerställa att hitta min iPhone är avstängd på telefonen? För om vi inte loggar in med apple-id på telefonen, hur vet vi att den inte är på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort precis så som det står men då startas telefonen på automatik om efter steg 2. Telefonen går då inte att använda. Telefonen ska användas tills den ska skickas tillbaka. 

Hur vet vi att hitta min iPhone är avstängd om vi inte är inloggade på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, stabilt12 säger:

Har gjort precis så som det står men då startas telefonen på automatik om efter steg 2. Telefonen går då inte att använda. Telefonen ska användas tills den ska skickas tillbaka. 

Hur vet vi att hitta min iPhone är avstängd om vi inte är inloggade på den?

Självklart ska det göras först när den inte ska användas. (Vad används den ens till utan skärm? :fundersam:)
När den är raderad och borttagen som enhet är Hitta avstängt, så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon annan iOS-enhet med samma iCloud-konto som den telefonen som skall slå av iCloud? Då går det ifrån den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Självklart ska det göras först när den inte ska användas. (Vad används den ens till utan skärm? :fundersam:)
När den är raderad och borttagen som enhet är Hitta avstängt, så klart.

Den funkar men inte översta 4 cm på skärmen ungefär så går att göra mycket annat med den för tillfället.

Ok så när vi raderar den så ser vi till att inte start upp den igen så då är hitta min iPhone per automatik avstängd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Stereotypen säger:

Har du någon annan iOS-enhet med samma iCloud-konto som den telefonen som skall slå av iCloud? Då går det ifrån den.

Jag kan ta en iPad och logga in med det iCloud och då kan jag välja att stänga av telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Stereotypen säger:

Har du någon annan iOS-enhet med samma iCloud-konto som den telefonen som skall slå av iCloud? Då går det ifrån den.

Loggat på en iPad, hittar telefonen där men hittar inte vart jag kan stänga av hitta min iPhone så den inte är på på telefonen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, stabilt12 säger:

Loggat på en iPad, hittar telefonen där men hittar inte vart jag kan stänga av hitta min iPhone så den inte är på på telefonen.

 

Jag vet inte, men kanske kan det här hjälpa dig?

jag hade liknande problem efter en cykelvurpa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, boevil säger:

Jag vet inte, men kanske kan det här hjälpa dig?

jag hade liknande problem efter en cykelvurpa.

 

Får prova stänga av telefonen och se om det finns ta bort kontot. Ska ringa telenor imorgon med och se vad dom säger. För har man inte stängt av hitta min iPhone får man betala mellan 5-10 k och det jag vi ingen lust med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, stabilt12 säger:

Får prova stänga av telefonen och se om det finns ta bort kontot. Ska ringa telenor imorgon med och se vad dom säger. För har man inte stängt av hitta min iPhone får man betala mellan 5-10 k och det jag vi ingen lust med.

Vad är det för usel skrämseltaktik från Telenor? Jag förstår att ni känner er oroliga för detta. Men som jag skrev, har ni raderat Iphone och tagit bort enheten så är Hitta avaktiverat, så klart. Men det hade väl varit en pedagogisk fördel att se det på enheten självt, men det kan ni ju inte. Personligen hade jag inte velat ha med Telenor att göra när de beter sig så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Vad är det för usel skrämseltaktik från Telenor? Jag förstår att ni känner er oroliga för detta. Men som jag skrev, har ni raderat Iphone och tagit bort enheten så är Hitta avaktiverat, så klart. Men det hade väl varit en pedagogisk fördel att se det på enheten självt, men det kan ni ju inte. Personligen hade jag inte velat ha med Telenor att göra när de beter sig så.

Står så när man ska sin skadeanmälan eller vad man ska säga. Håller med, kan dock inte ha telia i huset vi bor så var tvungna att byta och tre har jag bara dåliga erfarenheter av. 

Ska prata med dem imorgon så får jag se vad dem säger.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, stabilt12 säger:

Får prova stänga av telefonen och se om det finns ta bort kontot. Ska ringa telenor imorgon med och se vad dom säger. För har man inte stängt av hitta min iPhone får man betala mellan 5-10 k och det jag vi ingen lust med.

Obs.

ta bort från kontot… inte ta bort kontot!

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, boevil säger:

Obs.

ta bort från kontot… inte ta bort kontot!

 

Yes, ska ta rätt 😃

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, stabilt12 säger:

Yes, ska ta rätt 😃

 

Kolla sirknasens inlägg här!

se sista inlägget

.

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt plötsligt lyckas vi stänga av via skärmen på telefonen så det var skönt! Tack för alla input!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...