Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så snabb är A15 Bionic


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

22 minuter sedan, Alix säger:

Jag noterade på eventet att Apple jämförde sig med konkurrensen snarare än med sina egna tidigare chip.

Ja det gäller ju att framställa sig själv i så fördelaktigt ljus som möjligt. :) 

Själv häpnar jag över hur snabb utvecklingen är och hoppas på att Apple inte blir alltför dominanta. Knivskarp konkurrens är ju vad som gör den snabba utvecklingen möjlig.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, mikaellq säger:

Ja det gäller ju att framställa sig själv i så fördelaktigt ljus som möjligt. :) 

Själv häpnar jag över hur snabb utvecklingen är och hoppas på att Apple inte blir alltför dominanta. Knivskarp konkurrens är ju vad som gör den snabba utvecklingen möjlig.

Att Apple mäter sig med andra tyder på tuffare konkurrens. Vilket är bra, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag noterade på eventet att Apple jämförde sig med konkurrensen snarare än med sina egna tidigare chip.

Det brukar vara lite standard att de jämför med olika saker, men vad jag minns har de alltid jämfört något med sina äldre prylar.

Fördelen med att jämföra olika är att man kan visa bättre utveckling.

Säg att en dator blir 30 % snabbare när det gäller CPU men 100 % snabbare när det gäller GPU. Då marknadsförs den med 100 % snabbare grafik. Vid nästa modellbyte har det satsats på CPU så siffrorna är omvända. Då skriker marknadsföringen 100 % snabbare beräkningar.Wall Street får kollektiv orgasm och alla tycker att datorerna alltid blir dubbelt så snabba.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...