Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inkoppling extern skärm 32:9 superbred svängd LCD-skärm 499P9H/01


Callalex
 Share

Rekommendera Poster

Hej Kära Kamrater.

 

Nu är måttet rågat och ett psykbryt får räcka!

 

Har en MacBook Pro 2020 och försöker koppla in min nya externa skärm Philips Brilliance 499P

 

Vill självklart använda USB C för smidigaste ihopkoppling MEN DET FUNGERAR INTE!

Skärmen stödjer detta men det går inte? Tacksam för support.

 

Väl Mött!

 

//Alexander Tobiasson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Alix

Jag har testat både en svart traditionell usb c kabel samt apple egna som följer med datorn vid köp. Har inte testa usb c Thunderbolt kabel men tycker det låter överkurs?

 

//Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer ingenting! Min Macbook ger ifrån sig ett pip och musen svarar inte på ca 5-8 sekunder...sen är allt ok igen på min Macbook. Datorn känner inte alls den externa skärmen. Jag kan heller inte styra någon från menyn "BILDSKÄRM" i systeminställningar då datorn som sagt inte känner av skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har googlat halva dagen:-) men tycker mig inte få någon direkt klarhet i ämnet. Känns som det fungerar för vissa och inte för alla. Jag ogillar spekulationer och när det visar sig att just vissa  MacBook Pro strular med sina utgångar så blir man irriterad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon kompis med MacBook Pro som kan komma förbi o koppla in och se om hans fungerar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 själv.-) En från 2015 och en från 2020...ingen av dem får igång skärmen med USB C mellan dator och skärm. Men jag ska köpa en USB C som stödjer Thunderbolt och se om det ka vara det som är svaret på detta:-) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet LÖST! Kan nu bekräfta att det måste vara USB C med stöd för thunderbolt/displayport överföring. SKÄRMEN FUNGERAR MED DENNA KABEL.

Tack för ert arrangemang kamrater!

 

//USB C Thunderbolt Kramar från Alex

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Callalex säger:

Har inte testa usb c Thunderbolt kabel men tycker det låter överkurs?

4 minuter sedan, Callalex säger:

Problemet LÖST! Kan nu bekräfta att det måste vara USB C med stöd för thunderbolt/displayport överföring. SKÄRMEN FUNGERAR MED DENNA KABEL.

Tack för ert arrangemang kamrater!

 

//USB C Thunderbolt Kramar från Alex

Då hade du lösningen själv i bakfickan! :) :yeahbaby:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...