Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ränder på skärm Macbook Pro 2018


mjamte
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Min macbook pro från 2018 har krånglat en del på sistone. Plötsligt en dag dök det upp massa horisontella svarta linjer på skärmen. Jag startade om några gånger, testade att nollställa SMC mm utan att det blev nån skillnad. Men så plötsligt var ränderna borta. Sen funkade det utan problem i en månad ungefär, tills igår när ränderna dök upp igen. Nu tror jag att jag har lokaliserat det till att det blir skillnad om jag stänger och öppnar locket/skärmen. Alltså; ränderna dyker upp, jag stänger locket/skärmen (men behåller datorn på) och öppnar igen, så är ränderna borta. Så himla skumt. Någon som känner igen detta och har nån idé om vad det kan bero på och om jag borde göra något? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar! Min skärm ser inte ut som den på länken, utan jag har massa smala ränder jämnt över hela skärmen, horisontellt. Men det kanske är samma typ av problem ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det blir ränder på skärmen luktar det grafikkortet. Men jag kan inte mer än hit. Men det finns andra som kan. Bara de vaknar till.... default_laugh.png.dc6ac2fbea94e6dfbd145e76dc7432a8.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Kanske att bildskärmskabeln skavs via ett gångjärn?

Ja, det kanske det är? Intressant tanke. Går det att kolla på nåt sätt (och åtgärda)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är dags att byta skärmen, tyvärr.

Om jag tyder dina symptom rätt - så har jag sett detta innan.

 

Eftersom du släcker skärmen när du viker ner den - och den sedan tänds - så stängs ju signalen av och på - denna elektronik sitter i skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...