Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera mac os...


Maria1
 Share

Rekommendera Poster

Jag undrar om jag måste installera Big Sur innan jag installerar det senaste Mac OS som jag tror heter Monterey ? Jag gillar inte Big sur för jag är inte sur.  Nu har jag iallafall fått ordning på problemet med Catalina som jag hade förut. Det fixade sej med några omstarter i säkert läge. 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är släppt redan? Jag trodde det bara var i förhandsversioner. Men rent generellt så kommer ju din dator att ladda ned den senaste version som det går att uppgradera till, så det borde ju bara vara att vänta till Monterey är släppt och uppdatera först då. Går det inte att göra i ett steg så blir det ju två uppdateringar direkt efter varandra och du bör inte ha några större bekymmer av att ha kört Big Sur. Det var inte direkt svar på din fråga men rådet är att vänta tills du säkert vet att Monterey är släppt och att uppdatera först då förutsatt att din dator stöder Monterey. 

E0E56EDE-003E-41C1-BD10-A686862A1F87.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-09-13 16:53, Mr Walker säger:

Är du säker på att det är släppt redan? Jag trodde det bara var i förhandsversioner. Men rent generellt så kommer ju din dator att ladda ned den senaste version som det går att uppgradera till, så det borde ju bara vara att vänta till Monterey är släppt och uppdatera först då. Går det inte att göra i ett steg så blir det ju två uppdateringar direkt efter varandra och du bör inte ha några större bekymmer av att ha kört Big Sur. Det var inte direkt svar på din fråga men rådet är att vänta tills du säkert vet att Monterey är släppt och att uppdatera först då förutsatt att din dator stöder Monterey. 

E0E56EDE-003E-41C1-BD10-A686862A1F87.png

Nej jag vet inte om det är släppt ännu . Jag har bara läst om det lite.  Om inte monterey funkar att uppdatera så behåller jag Catalina så länge det funkar.

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2021-09-13 19:28, pajj säger:

Är du Monterey då?

Sur = Munter-ej? :whistling:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...