Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur skapa ljud-påminnelser?


LärmigJessica
 Share

Rekommendera Poster

LärmigJessica

👋 Hej! 
Kan någon lära mig hur jag får telefonen att uppdatera mig genom tal, om tex vad klockan är, eller ”nu är det dags att laga mat”, regelbundet och utan att jag måste gå till telefonen för att ”stänga av” uppdateringen?

alltså, jag vill bara att den skall säga till mig att klockan är ett när den är ett, bara som info, som jag inte behöver åtgärda… 

Finns det någon app eller går det att använda väckarklockans funktion eller något…? Har provat handikappvänliga kalendrar men hittar ingen som har denna enkla funktion! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LärmigJessica

Vad gulligt av dig att svara. 🥱 Skönt att bli påmind om vilken idiot man är. 😢Hoppas jag gjorde din dag bra. Tydligen tillräckligt för att du skulle orka skriva ett svar i alla fall, men svar på min fråga fick jag inte. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det närmaste jag kan komma är med Siri.

När skärmen är låst, "hej Siri! Läs meddelanden". 

 

"Hej Siri! Vad är klockan?"

"Hej Siri! Vilket datum?"

 

Osv.

 

Kanske det går att finna mer hjälp i inställningar: Hjälpmedel.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appen Genvägar.

 

Skapa en genväg som hämtar aktuellt datum, formaterar det på lämpligt sätt, skapar en text som innehåller det formaterade datumet och läser upp det.

 

Skapa sedan en automatisering som körs en varje dag en viss tid. Låt automatiseringen köra åtgärden "Kör genväg" och välj där genvägen som spades i stycket ovan.

En tidsaktiverad automatisering kan bara köras en gång per dygn så du behöver en som körs varje önskat klockslag.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...