Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte komma in i Photoshop Elements efter Big Sur.


DanE
 Share

Rekommendera Poster

Har förgäves försökt komma in i Photoshop men fastnar i processen, som utgör en evighetsloop mellan 2 inloggningsfönster. Se bilder. Skriver in mina uppgifter och klickar "continue" och kommer raskt tillbaka till första fönstret igen, det kan jag hålla på med till fan avlöser mig känns det som. Hade kontakt med Adobes support som kunde fixa det med att fjärrstyra min dator, men det känns väl sådär. Om någon har ett tips på hur jag kommer runt detta problem är jag tacksam.
Jag använder en MacBook Air, och systemet är alltså Big Sur 11.4. Kan det vara bra att uppgradera till 11.5?
561500228_Skarmavbild2021-09-09kl_00_29_50.thumb.png.14537212443b9c100b8d481100ba4908.png940072727_Skarmavbild2021-09-09kl_00_31_06.thumb.png.9e9b1cab970b082dfa9ba7fe52eaa199.png
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, DanE säger:

Kan det vara bra att uppgradera till 11.5?

11.5.2 är det senaste och du bör uppgradera. Kolla bara så att alla dina livsviktiga appar funkar med den versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

11.5.2 är det senaste och du bör uppgradera. Kolla bara så att alla dina livsviktiga appar funkar med den versionen.

Det blir väl som vanligt, trial and error...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, DanE säger:

Det blir väl som vanligt, trial and error...

Finns inte många andra sätt att lösa det på när det krånglar oförklarligt! Du kan kolla i Systeminställningar och Elements har fått alla behörigheter det behöver. Kolla flera punkter i listan till vänster. Vem vet?

 

dump.png.85308fb0f1afae9740a523176d64bb3f.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderade till 11.5.2, problemet kvarstår, infinite loop av inloggningar som går i cirkel, det är appen Adobe Access med verifieringskod för tvåstegsverifiering, det är lösenord, som skickar tillbaka en till "Sign in" i all oändlighet... Får nog ta en match med supporten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att jag får köpa en uppgraderad version av programmet, eller backa till OSX. Man kan väl knappast backa i systemet och lita på att det som uppdaterats funkar med det gamla systemet då? Fan, man är ju inte nån jävla dataingenjör heller... Det ska ju bara funka, varför valde man annars äpplen i stället för fönster när man gav sig in i den här världen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, DanE säger:

Adobes support som kunde fixa det med att fjärrstyra min dator, men det känns väl sådär.

Löjligt. Du har ju redan installerat ett program som utvecklats av dem. Avlyssning, filmning och spårning är redan i full gång om det skulle vara så.

Det är en oerhört bra service om de erbjuder sig att koppla upp och reda ut problemet. Nyttja den servicen. Du har betalat för den genom din licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...