Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låst batteri


e macbook
 Share

Rekommendera Poster

Hallå! Hoppas att någon av er kan hjälpa mig att förstå mig på detta;

Jag har en Macbook air som är några gammal. Senaste året har den i princip varit helt orörd, men när jag nu ville starta igång den hände absolut ingenting. Jag stoppade i laddaren som vanligt, och den lyste. Men när jag sen försökte slå igång datorn förblev den helt svart, oavsett hur länge jag hade laddat och laddaren lyste grönt. 

Jag lämnade in datorn i en liten butik i min stad, tänkte att man kanske kan byta ut batteriet. Men när jag fick tillbaka den informerade de att batteriet fungerade, men att batteriet hade låst sig? Han sa att jag måste se till att ladda den innan den hamnar på 10%, för annars kommer den att låsa sig igen. 

Problemet är ju att jag tycker att datorn ibland laddar ur sig väldigt snabbt, inte kan jag väl behöva ha i laddaren hela tiden för att vara säker på att den inte låser sig igen? 

Så, kan man låsa upp batteriet?! Blir det likadant även om jag byter till ett annat batteri?

Tack på förhand!:) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det originalbatteri? Om inte så skulle jag byta till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar ju batteriet som det ska men är lite rädd för vad som händer om den hinner ladda ur 😅 Går att starta om datorn utan problem 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...