Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Itunes och Iphoto


Hercules
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Har i dagarna skaffat den nya 24 tum Imac. Överförde innehållet från min gamla Imac från 2009 genom att koppla ihop datorerna och det gick ju bra. Men när jag öppnar appen musik så finns bara musik som jag köpt där men inte den andra musiken som jag hade i itunes bilioteket men de verkar finnas i  itunes mappen media. Hur får jag in musiken och spellistor från itunes till appen musik, undrar även om denna app kan synka med en ipod classic? Om det inte funkar ska jag då försöka installera Itunes istället, läste på en webbsida att det tydligen går att installera itunes på OS Big Sur

https://github.com/cormiertyshawn895/Retroactive

 

Undrar även över bilder som jag överfört från iphoto till appen bilder. Har alla bilder kopierats till bilder och kan jag då ta bort Iphoto mappen? Det verkar då som det då mapparna verkar ungefär lika stora. Det skulle i så fall frigöra ca 47gb så det vore inte helt fel.

 

Hoppas någon vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Hercules säger:

Hur får jag in musiken och spellistor från itunes till appen musik

Se dumpar. Klicka ur kopiera om du är nöjd med var de ligger. Spellistor kan också importeras, men då måste de förstås ha exporterats först.

 

dump.png.acbd659f93c62343406a7dc54265c66f.png

 

2075226739_dump1.png.8396a5cf8d8c5e92a6f4ffc32a6bfea8.png

 

704767900_dump2.png.b508ffb8affd3a1210bf76b22ec02539.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Hercules säger:

Undrar även över bilder som jag överfört från iphoto till appen bilder. Har alla bilder kopierats till bilder och kan jag då ta bort Iphoto mappen?

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Big Sur synkar inte iPod eller andra enheter genom app:en Musik. När du har anslutit en iPod så öppnar du ett Finder-fönster. Till vänster i Finder-fönstret finns olika genvägar och där ska även anslutna enheter (som iPod) finnas under rubriken Enheter. Klicka på din iPod där och du får upp synkalternativ. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...