Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

egna musikfiler i iPhone


Hertha
 Share

Rekommendera Poster

I min iMac har jag en .m4r-fil som jag gärna vill överföra till min iPhone XS. Var och hur skall jag lägga filen så att jag 'ser' den och t ex kan installera den som en rington?

PS När jag kopplar upp min iPhone med iMacen med Finder så syns följande:

973368550_Screenshot2021-08-31at10_13_03.thumb.png.5672d941eece3eeb8f214285adfb3958.png

Är det under 'Files' jag skall lägga filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numera gör man om den till en m4a och lägger in den bland sin musik. Man kan välja den som signal. Så har jag gjort med alarmljudet (utfejdad inledning till Good Morning av Covet).

Good Morning 1.m4a.zip

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag om min m4r till en m4a? Och hur 'lägger jag in den bland min musik'?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Hertha säger:

Hur gör jag om min m4r till en m4a? Och hur 'lägger jag in den bland min musik'?

Sorry, nu när jag tänker efter minns jag inte hur jag gjorde... :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Hertha säger:

Hur gör jag om min m4r till en m4a? Och hur 'lägger jag in den bland min musik'?

 

8D0BAEC9-CEEC-4269-AD0B-16A71B8AA14E.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu lyckats konvertera en m4r till en m4a. Filen finns för närvarande på skrivbordet i min iMac. 

Hur exporterar jag nu denna m4a-fil till min iPhone XS på så sätt att jag kan tillverka en ringsignal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Hertha säger:

Jag har nu lyckats konvertera en m4r till en m4a. Filen finns för närvarande på skrivbordet i min iMac. 

Hur exporterar jag nu denna m4a-fil till min iPhone XS på så sätt att jag kan tillverka en ringsignal?

Hmm, spånar lite här (gäller båda formaten kanske). Men ladda upp dem på Icloud Drive, öppna Filer på Iphone och välj Spara? Jag gör mycket via trial and error och har kort minne numera. Borde skriva upp mer...

 

Edit: Nä, funkar inte. Synka med fliken Music i Iphone/Finder?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min m4a finns nu i mappen Files i min iPhone XS. Filen går att dela, flytta, kopierA mm MEN INTE ATT FÖRVANDLA TILL EN RINGSIGNAL.

Öppnar jag Inställningar/Ljud och haptik så kan jag BARA hämta KÖPTA ringsignaler.

Hur skapar jag en ringsignal utav en egen .m4a, det är frågan...HJÄÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En .m4r fil är samma som en .m4a fil. Genom att byta namnet till .m4r kommer din iPhone kommer att tolka den som en ringsignal. Annars blir det en musikfil. 
 

Du kan släppa den var som helst på fönstret. 
 

Om det inte fungerar så undrar jag om det finns något fel i hur filen har gjorts. Går det spela upp den i din Mac? 
 

I länken nedan står det att maxlängden är 40 sekunder för en ringsignal. Är din fil tillräckligt kort?

 

http://tonerack.com/iphone-ringtone-format-explained/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...