Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Autospara i Excel funkar ej


Mons
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en god vän som har bytt från PC till Mac.

Han saknar funktionen autospar i Excel för Mac ver. 16.17

 

Och jag lyckas inte hitta något som skulle kunna hjälpa honom.

 

Hur får man Excel att autospara på Macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Windows hänger det ju ihop med om filen ligger i OneDrive / Sharepoint eller lokalt. Det är inte samma på Macen?

Jo.. och man får ett fett meddelande när man klickar på Spara Automatiskt. Excelversionen jag har är 16.52. 
 

Skärmavbild 2021-08-26 kl. 19.01.17.png

Redigerad av Mr Walker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ladda upp filen i OneDrive som Mr. Walker säger.. 

 

Om man ändrar reglaget från av till på, vid Spara automatiskt så kommer en dialogruta upp som säger att man måste ladda upp filen på OneDrive. Efter detta så sparas filen automatiskt på OneDrive.

 

Jag hittar tyvärr inget alternativ att spara filen lokal på hårddisken, iof var det ingen lång koll i Excels menyer... men det verkar vara enda alternativet.. att spara automatiskt till OneDrive

 

 

Namnlöst.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Sunny_man säger:

Man måste ladda upp filen i OneDrive som Mr. Walker säger.. 

 

Om man ändrar reglaget från av till på, vid Spara automatiskt så kommer en dialogruta upp som säger att man måste ladda upp filen på OneDrive. Efter detta så sparas filen automatiskt på OneDrive.

 

Jag hittar tyvärr inget alternativ att spara filen lokal på hårddisken, iof var det ingen lång koll i Excels menyer... men det verkar vara enda alternativet.. att spara automatiskt till OneDrive

 

 

Namnlöst.jpg

Exakt samma i Windows verkar det som. Eller så gör jag något galet där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...