Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 12 kopplat till hörapparat


Norrköping forever
 Share

Rekommendera Poster

Norrköping forever

En släkting har  sin hörapparat kopplat till IPhone 12 via bluetooth. När han svarar måsta han koppla om till hörapparaten. Detta är strulig och tar tid. Borde det inte finnas nån inställning som gör att man svarar direkt i hörapparaten? Så funkar t ex Airpodsen när det ringer. Beror det på att hörapparaten inte är en apple-produkt? Försöker hjälpa en släkting men går bet på detta. Någon som har förslag på hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Norrköping forever säger:

En släkting har  sin hörapparat kopplat till IPhone 12 via bluetooth. När han svarar måsta han koppla om till hörapparaten. Detta är strulig och tar tid. Borde det inte finnas nån inställning som gör att man svarar direkt i hörapparaten? Så funkar t ex Airpodsen när det ringer. Beror det på att hörapparaten inte är en apple-produkt? Försöker hjälpa en släkting men går bet på detta. Någon som har förslag på hur man gör?

Hej,

Har hörisar och har en iPhone 11. Det kan bero på att hörisen är gammal. Hos mig går det per automatik.Däremot lyssnar jag på en blåtand högtalare måste jag stänga ner ljudet.

En audionom borde kunna hitta en inställning i hörisarna.

Det har inget med att det inte är en Apple produkt, det skall funka oavsett!

 

Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå hörapparter som är kopplade till mobben via bt. Ett tryck på hörapparten svarar inkommand samtal, två snabba tryck avvisar. Nyare hörapparter har bt i apparterna, äldre i en extradongel som hängs runt halsen. Som Peter påpekar ska din släkting kontakta sin audionom. För mig var det ett måste att ha bt i apparterna, inte i en dongel.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan även ta hem hörapparens bruksanvisning via nätet och läsa på om släkingen kan svara genom att trycka på hörappartens knappar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...