Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Delad mapp/icloud - väntar på uppladdning?


Pastcoan
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

har funderingar gällande delade mappar i iCloud.

Har valt att mappar som ligger på skrivbordet ska delas via icloud, för att lätt nå dessa mappar på iPad och iPhone. 
 

Tycker  väl att det har gått rätt så skapligt tidigare, men nu när jag vill börja använda denna funktion mer frekvent så inser jag att det inte går så smidigt som jag hade hoppats.
 

Skapade en ny mapp, och under namnet i Finder-icloud står det ”väntar på uppladdning”. Detta har det gjort i några timmar nu utan att den kommer upp på mina andra enheter kopplade till icloud (iPad samt iPhone).

 

Är det något jag gjort fel? Allt är aktiverat under inställningar-Apple id- dela mappar och dokument via icloud. 
 

tycker att uppladdning när enheterna är anslutna till samma nätverk och inkopplade till strömkälla ska gå snabbare än några timmar. Det handlar om en mapp med några inscannade filer i.

 

tacksam för svar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket ledigt utrymme har du kvar i iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har upplevt en enda gång att iCloud-synken strulat (då efter att jag i snabb takt skapat och raderat tusentals filer som synkades). En säker start fick igång synken igen för mig.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, polken säger:

Hur mycket ledigt utrymme har du kvar i iCloud?

Har ca 30gb kvar. Och det jag vill kunna nå mellan iPad/iPhone och MacBook är på ca 2gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, TB-000 säger:

Jag har upplevt en enda gång att iCloud-synken strulat (då efter att jag i snabb takt skapat och raderat tusentals filer som synkades). En säker start fick igång synken igen för mig.

 

Det är endast 2 mappar på skrivbordet som jag skulle vilja komma åt. Har varken lagt till eller tagit bort flera filer.

märkte att synken inte fungerade när jag hade scannat in 8-10 pdf.er som jag lade i mappen ”skrivbord” som jag insåg att det inte kopplade, och där med såg texten under mappen ”väntar på uppladdning”. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Pastcoan säger:

Det är endast 2 mappar på skrivbordet som jag skulle vilja komma åt. Har varken lagt till eller tagit bort flera filer.

märkte att synken inte fungerade när jag hade scannat in 8-10 pdf.er som jag lade i mappen ”skrivbord” som jag insåg att det inte kopplade, och där med såg texten under mappen ”väntar på uppladdning”. 
 

Är innehållet(tillsammans med det du redan har i iCloud(säkerhetskopior av mobil t ex)) större än 5GB och du inte betalt för mer; blir det problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, polken säger:

Är innehållet(tillsammans med det du redan har i iCloud(säkerhetskopior av mobil t ex)) större än 5GB och du inte betalt för mer; blir det problem.

Det har jag koll på. Har prenumeration på 50gb som jag haft i herrans massa år. Men får ändå inte ordning på problemet. 😕

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kopplar liksom inte. Har för mig att på min MacBook Air så kommer allt som ligger på skrivbordet upp i "filer" på iPad/iPhone. Mappen "skrivbord" och "dokument" ligger markerade som filer som delas via iCloud Drive under inställningar.

IMG_5739.PNG

IMG_5740.PNG

Skärmavbild 2021-08-24 kl. 19.22.23.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, polken säger:

Fungerar synken med mappen Dokument ?

 

Lagt in en fil i mappen "Dokument" som är delad via iCloud, får upp en pil under filnamnet (antagligen för att den laddas upp till iCloud) men sen händer inget mer. En fil på 207k ska väl inte ta flera minuter att ladda upp? Är som att den väntar på något eller inte riktigt synkar den som den ska.

 

p.s

Startade datorn i säkert läge, men fortfarande ingen framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pastcoan säger:

Lagt in en fil i mappen "Dokument" som är delad via iCloud, får upp en pil under filnamnet (antagligen för att den laddas upp till iCloud) men sen händer inget mer. En fil på 207k ska väl inte ta flera minuter att ladda upp? Är som att den väntar på något eller inte riktigt synkar den som den ska.

 

p.s

Startade datorn i säkert läge, men fortfarande ingen framgång.

Edit: Filen som syns på iPhone i mappen "dokument" är från 2014 och går inte att öppna/hämta från iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...