Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Anslutning till extern skärm via hdmi-kabel har slutat att fungera?!


KasiaS
 Share

Rekommendera Poster

Anslutningen har fungerat problemfritt, tills dotter drog ut kabeln. Därefter har jag bytt ut kabeln mot en ny och testat den med min andra dator som fungerar ihop med skärmen. Men får fortfarande ingen bild på skärmen när jag ansluter min macbook pro med ny kabel. Testade då en annan sladd Thunderbolt 2 till hdmi och detta fungerar inte heller. Är det något med inställningen i min mac som blivit knas, eller grafikkort som gått sönder. Den externa skärmen fungerar perfekt med de kablar jag nämnt när den kopplas ihop med min andra dator. Tacksam för alla tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, KasiaS säger:

har en gammal macbook från 2013, med intel core iS, funkar detta på den

Välj rätt instruktioner för den modellen bara (ifall det skiljer sig mellan olika modeller). :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara så att porten pajade och kortslöt något i signalvägen när kabeln avlägsnades.

Signalen går olika vägar till inbyggd skärm och extern skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Stereotypen neeej, 😩 då är det inte mkt att göra antar jag. Eller går det att fixa på nåt annat sätt. Har ju testat med annan port med thunderbolt, men det funkar inte heller. Funkar det med appletv o airplay (eller vad det heter) om kortslutning skett där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...